Avatar billede Slettet bruger
28. november 2002 - 18:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Pentium 4 gik ned efter 130x18 clocking!

På denne dejlige aftenstund fik jeg lige lyst til at clocke min P4 1800mhz! Men jeg fik mig lidt af en forskrækelse. Jeg brugte CMOS bios'en og jeg ændrede 100x18 (Altså CPU frequency eller hvad det nu hedder) til 130x18 det vil sige 2.34ghz da jeg startede computeren igen frøs den da den skulle til at tælle ram op. Men den stod bare stille uden at gøre noget som helst i skærmen jeg kan ikke trykke DEL for at komme ind i BIOS skummelt hva? Hvordan fanden får jeg dette løst?
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2002 - 18:06 #1
Reset BIOS. Det gøres som regel med en jumper på bundkortet, se i din bundkorts manual hvordan.
Avatar billede peet-49 Novice
28. november 2002 - 18:10 #2
Det er normalt jp4, men ellers sidder jumperen lige i nærheden ag batteriet.
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2002 - 18:32 #3
Jeg har bare taget batteriet ud og sat det ind igen!
Avatar billede thomas_205 Nybegynder
28. november 2002 - 20:59 #4
Men du kan sagtens overclocke den alligevel, du skal bare have Vcoren en smule på samtidigt :)

Venlig hilsen Thomas P4 2000@2670 Mhz
Avatar billede peet-49 Novice
29. november 2002 - 08:14 #5
Du kan ikke acceptere dig selv på et spørgsmål, du har fået besvaret-reesette bios fåregår ved, at flytte jumper eller tage batteriet ud.
Avatar billede zenze Nybegynder
29. november 2002 - 15:57 #6
Peet49 >>Det kan sagtens lade sig gøre for dezza at acceptere sit eget svar, fordi han ikke brugte din løsning. Du nænvte ikke noget om at tage batteriet ud!!!
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
29. november 2002 - 19:07 #7
reset bios...?