Avatar billede jumlie Nybegynder
28. november 2002 - 17:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fill

Hejsa

Jeg er i gang med at lave en tutorial hvor der står at man skal sætte fill opaciteten til 0. Så vidt jeg kan forstå, så er der både en alm. opacitet man kan indstille, samt en fill opacitet. Den alm. opacitet kan jeg ikke sætte til 0 og selve fill opaciteten kan jeg ikke finde nogen steder?
Jeg bruger PS 6.
Avatar billede michael-k Nybegynder
28. november 2002 - 17:08 #1
i ps 6  finder du den ved at gå op i edit og vælg fill  der har du så mulighed for at stille den
Avatar billede jumlie Nybegynder
28. november 2002 - 18:11 #2
Så kan værdien jo kun indsættes fra 1-100 og ikke 0 som der står at jeg skal
bruge?
Avatar billede michael-k Nybegynder
28. november 2002 - 18:15 #3
hvis du sætter den til 0 er der jo ingen farve.  Kan jeg se den tutorial du snakker om ?
Avatar billede spe Nybegynder
28. november 2002 - 21:38 #4
Fill-opasitet findes kun i Version 7. Den virker på den måde at det egentlige indhold i et lag bliver gennesigtigt men ikke de lag effekter (layer styles) du har lagt på.
Med den almindelig opasitet bliver både layer styles og indhold gennemsigtig.
Kan ikke helt fforestille mig hvordan du kan opnå samme effekt i version 6 men vil tænke over det til i morgen.
Avatar billede jumlie Nybegynder
02. december 2002 - 13:57 #5
Jeg har nu selv fundet ud af det. Fill opaciteten findes i PS6 under
blending options.
Avatar billede michael-k Nybegynder
02. december 2002 - 14:00 #6
ok hvor ser du den henne ?
Avatar billede spe Nybegynder
02. december 2002 - 14:16 #7
Ja, det har du ret i :-)
michael>> I Layer Styles dialogboksen under Blending options.
Avatar billede michael-k Nybegynder
02. december 2002 - 16:10 #8
ahh smart  der kan man se efter ps 7 syntes man fill opacity er guds gave til ps brugerne  før ps7  havde man aldrig tænkt på det :)