Avatar billede frits100 Nybegynder
27. november 2002 - 18:02 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Udskiftning af netkort og nu vil den ikke gå på nettet ?

1. Jeg er n00b med netværk så forklar pænt :)

Okay.. mit problem er at den anden dag væltede en bekendt ind af døren og måtte have et netkort i fingrene da det var meget vigtigt.. Jeg piller nu mit netkort ud af fingrene og siger til mig selv at jeg sagtens kan undvære mit internet i 1 dags tid :).. næste dag får jeg et splinternyt netkort som hedder Fast Ethernet PCI-Adapter.. det er 10/100 mbit og på netkortet er der en lille chip hvorpå der står RTL8139C hvis det hjælper :).. jeg stopper netkortet i min computer hvor det gamle sad og da jeg starter op vil min computer ikke gå på nettet mere.. jeg har tjekket at alle protokoler er installeret men det virker allivel ikke :(.. jeg har bare sat min computer til SELV at finde ip og dns og det stod den også på før men nu gider den ikke gå på nettet.. har prøvet at stille en 2. computer ind på mit værelse med et SIS 900 onboard netkort og det virker fint så det er ikke ledningen.. Jeg har også prøvet at sætte et andet netkort i min maskine men det virker stadig ikke :(.. min computer er tilsluttet en Hub som er sat til et kabelmodem og alle computere som er tilsluttet til hubben kan komme på nettet og det hele pånær mig :(.. er det mon fordi at mit netkort ikke kan finde ud af at gå gennem hubben ?.. somsagt er det jo splinternyt og kostede 150 kr.. så fatter det ikke :(

På forhånd tak

// Frits
Avatar billede frits100 Nybegynder
27. november 2002 - 18:02 #1
det var selvfølgelig computeren jeg pillede det netkort ud af :)
Avatar billede themustangman Nybegynder
27. november 2002 - 18:06 #2
Hvis det er TDC kabelnet du har skal du ind og registrere netkortet igen, ligesom du gjorde første gang du satte internettet til
Avatar billede frits100 Nybegynder
27. november 2002 - 18:08 #3
registrere netkortet ?.. hvordan gør jeg det ?... har prøvet at formatere :(
Avatar billede frits100 Nybegynder
27. november 2002 - 18:09 #4
(det er TDC kabelnet)
Avatar billede themustangman Nybegynder
27. november 2002 - 18:09 #5
Er det da TDC kabel???
Avatar billede coolie Nybegynder
27. november 2002 - 18:10 #6
Og comp. kan godt genkende det nye netkort?
Avatar billede themustangman Nybegynder
27. november 2002 - 18:10 #7
Oki

Kan du så ikke huske at du var inde at registrere dit netkort første gang du satte internettet til?
Avatar billede frits100 Nybegynder
27. november 2002 - 18:11 #8
Ja jeg har installeret de HELT rigtige drivere til netkortet det er jeg 100% sikker på :)..
Avatar billede frits100 Nybegynder
27. november 2002 - 18:12 #9
jeg kender windows XP installationen ud og ind men jeg ved ikke lige hvad du mener med at registrere mit netkort ??
Avatar billede frits100 Nybegynder
27. november 2002 - 18:13 #10
da jeg trykkede på internet explorer første gang com der godt nok en guide frem med hvilket internet og det hele jeg havde.. valgte bare LAN og så at jeg kørte gennem en HUB for at komme på nettet.. (Kan SAGTENS se andre computere på netværket) har også prøvet at bruge gateway og ip på en extern ip jeg har og nogle DNS servere men det virker stadig ikke :(
Avatar billede sophus.00 Nybegynder
27. november 2002 - 18:14 #11
afinstaller protokollerne og installer dem igen
Avatar billede jinxit Nybegynder
27. november 2002 - 18:15 #12
Det eneste som har relavans er,
1) Driveren til netkort
2) Indstillingerne af TCP/IP protokollen til netkortet
3) Hvilket "netforbindelse" du har fortalt internet explorer til at bruge.

Der sker hyppigt det, at hvis du ikke afinstallerer driveren inden du udskrifter kortet kan du risikere, at windows ikke kan finde ud af det gamle kort ikke længere er aktuelt. Kontroller i Enhedshåndtering.
Avatar billede frits100 Nybegynder
27. november 2002 - 18:15 #13
har jeg også prøvet.. + jeg har også formateret 3 gange ialt :(
Avatar billede frits100 Nybegynder
27. november 2002 - 18:17 #14
1) Driveren er helt korrekt
2) Indstillingerne i TCP/IP er også korrekte
3) Er næsten helt sikker på denne også er rigtig.. min com er sat til en hub som er sat videre til en hub hvor kabelmodemet sidder til!.. men jeg har bare valgt løsningen med at min com sidder til en hub som sidder til et kbalmodem!

Og har også formateret flere gange så den tror ikke at det er det gamle netkort der sidder der :(..
Avatar billede sophus.00 Nybegynder
27. november 2002 - 18:17 #15
Men hvis han kan se computeren på lokalnetværket ? så må det jo være noget andet for så virker netkortet jo
Avatar billede frits100 Nybegynder
27. november 2002 - 18:17 #16
findes der flere forskellige netkort ?.. måske netkort som kun kan se andre computere på netværket og netkort som er beregnet til internet osv ??
Avatar billede themustangman Nybegynder
27. november 2002 - 18:17 #17
Du skal registrere det på TDC hjemmeside... (ja det lyder dumt)

Hvis ikke du kan det så skal du ringe til deres hotline (jeg har selv haft samme problem)
Avatar billede frits100 Nybegynder
27. november 2002 - 18:19 #18
er tilbage kl 21:00... håber der er nogen der har en løsning der ville være over lækkert !! :)
Avatar billede frits100 Nybegynder
27. november 2002 - 18:19 #19
nice har du et link til hvor det skal registreres ?.. :) takker
Avatar billede themustangman Nybegynder
27. november 2002 - 18:24 #20
Nej faktisk ikke, desværre
Avatar billede frits100 Nybegynder
27. november 2002 - 21:20 #21
Det med at registrere det online tror jeg ikke helt passer .. :(.. kan ikke finde det nogen steder.. nogen der kan hjælpe med at finde ud af hvad der er galt med min com ? :(
Avatar billede themustangman Nybegynder
28. november 2002 - 11:03 #22
Undskyld jeg spørger, men har du prøvet at ringe til webspeed support, som jeg sagde???
Avatar billede sophus.00 Nybegynder
28. november 2002 - 13:11 #23
Det med at registrere der mener i vel ikke www.Onlinereg.dk ?
Avatar billede venturer Nybegynder
28. november 2002 - 14:12 #24
Måske et lidt banalt spørgsmål... Men har du haft slukket dit modem?
Jeg har været ude for et par kabelmodems hvor du er nødt til at slukke dem og tænde efter en kort pause, hvis du skiftede netkort i maskinen.
Avatar billede frits100 Nybegynder
28. november 2002 - 18:37 #25
VENTURER!!!!.. BANALT?. hmm det virkede sku... over nice !! :)
Avatar billede sophus.00 Nybegynder
28. november 2002 - 18:59 #26
Hehe
Avatar billede venturer Nybegynder
29. november 2002 - 09:34 #27
Er det nu jeg skal smide et svar?    c",)

Anyways... Ingen grund til at spilde alle 200 på det her.