Avatar billede venturis Nybegynder
27. november 2002 - 17:29 Der er 8 kommentarer

Farver?

Hej...

Jeg skal igang med IT projekt på HD...Vi skal lave et site om et forbandet solarium... herning sol....

Jeg har altid været elendig til at sætte farverne ordentligt sammen med indholdet på mine sider...Har i nogle ideer til hvilke farver vi kan bruge...kommer nok til at køre med en venstre frame og så bare derudaf....

Ubegrundede elendige svar belønnes ikke....
Avatar billede michael-k Nybegynder
27. november 2002 - 17:32 #1
Blå som den overordnet farve  med hvid eller sort  kommer and på om du vil have siden mørk eller lys.

Så mangler vi en til den blå    gerne en varm farve  rød måske orange  så har du den vilde´sammensætning    :)
Kort men skid godt ;)
Avatar billede venturis Nybegynder
27. november 2002 - 17:35 #2
ahhhhh...mørke farver til et solarium?

Tvivler
Avatar billede michael-k Nybegynder
27. november 2002 - 17:37 #3
hvad tvivler du på    der er ingen ting her der er mørk  medmindre du bruger mørke blå  mørke rød  osv.
Du skal jo tænke selv  prøv mit farvevalg  istedet for at læse det og sige  ahhh  shit sikke nogle mørke farver
Avatar billede cdc Novice
27. november 2002 - 17:37 #4
Brug solens gule scala fra lys gul til orange, blandet med en hvid bg, og sort text
Avatar billede venturis Nybegynder
27. november 2002 - 17:42 #5
Michael....jeg har lavet nok sider til at vide, at det blå farveskema ender med at blive mørkt alligevel...
Avatar billede michael-k Nybegynder
27. november 2002 - 17:46 #6
hmmm sikke en gang vrøvl.  Der er jo ingen der siger at du skal bruge 40 nuancer af en blå.  en er nok
Men ok det er fint med mig et forslag, jeg kom i tanke om da lyset i et solaríum enlig er blåt :)
Avatar billede michael-k Nybegynder
27. november 2002 - 22:27 #7
Du kan foresten prøve at kigge på den her hvis du er lidt i tvivl om hvad farver du skal bruge http://www.html.dk/artikler/00021/  eller den her http://www.colorschemer.com/index.html
Avatar billede bonkerz Nybegynder
06. december 2002 - 21:39 #8
IMHO er http://www.colormatch.dk/ lidt hurtigere/nemmere at regne ud end colorschemer...

Vælg en farve (fx fra et logo, print materialer osv.) og brug så kontrast farverne der bliver forslået... og husk, Keep It Simple etc ;-)