Avatar billede extigy Nybegynder
27. november 2002 - 15:32 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

server overføre gennem switch og hen til clienter kun med 15kb/s

Jeg har er stort problem, når jeg skal overføre noget fra serveren og til en client PC kan den ikke overføre med mere end 15kb/s. Det er ikke kun med ftp også over http.

Jeg har lige for et par dage siden flyttet den ud i udestuen hvor den ikke stod før, det er først efter det at den er begyndt at blive langsom.

Håber der er en der kan hjælpe.
Avatar billede jensendk Nybegynder
27. november 2002 - 15:34 #1
Udestue lyder vådt og fugtigt.. Lyder som om du er ved at tage livet af maskinen...
Avatar billede extigy Nybegynder
27. november 2002 - 15:41 #2
ej... den er ikke særlig fugtig....ikke meget mindre end der hvor den stod før.
Avatar billede anuseren Nybegynder
27. november 2002 - 15:43 #3
tjek kabler evt?

tjek netkort?

tjek drivere?

tjek os?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
27. november 2002 - 15:46 #4
kan det passe det er en privat server?

hvis det er:
der er vel internet på det?
Har du ADSL?
Har du modem eller router?

Hvorfor jeg spøger?
pga de 15kb/s lyder lidt som hvis du henter overnettet på en 128Kbit internet linje
Hvis du har modem, med dynamiske IP'er, så check at de ligger i samme IP gruppe *eks 10.0.0.x) og samme subnetmaske (eks. 255.255.255.0)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
27. november 2002 - 15:47 #5
spøger = spørger
Avatar billede extigy Nybegynder
27. november 2002 - 15:50 #6
Det er ADSL gennem en switch til et modem.
der sidder en anden PC i switchen, og der er på den man ikke kan hente med over 15kb/s.
Avatar billede extigy Nybegynder
27. november 2002 - 15:53 #7
og det er desværre med dynamiske iper
Avatar billede rkhdk Nybegynder
27. november 2002 - 15:54 #8
check IP'erne?

har du dynamisk IP?

check IP i Win2000/WinXP
start => kør cmd => ipconfig /all
noter IP og subnetmaske

check IP i Win9x
start => kør winipcfg
noter IP og subnetmaske
Avatar billede rkhdk Nybegynder
27. november 2002 - 15:57 #9
hvis de IKKE er i samme IP gruppe og Subnetmaske, så  prøv dette

win2000 og WinXP
installer protokollen NWlink IPX/SPX på netkortet

win9x
installer IPX/SPX og NetBEUI

IPX/SPX er en LAN protokol, og kan hjælpe hvis man ikke ligger i samme IPgruppe og subnetmaske, men sidder i samme Switch/hub
Avatar billede kaz911 Nybegynder
27. november 2002 - 16:31 #10
prøv lige at "ping" fra den ene til den anden. Hvis du har pakketab (stort) så check dine kabler. Husk CAT V kabler ikke kan tåle at blive bukket for meget.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
28. november 2002 - 16:19 #11
extigy => Har du fået det til at virke?
Avatar billede extigy Nybegynder
28. november 2002 - 16:25 #12
Nej jeg prøver idag med ipx på client PCen, jeg skal lige have admin passwordet afvide, det får jeg ca. kl. 20
Så prøver jeg
Avatar billede rkhdk Nybegynder
30. november 2002 - 13:55 #13
extigy => har du fået det til at virke?
Avatar billede extigy Nybegynder
13. december 2002 - 14:31 #14
rkhdk det var det og til dels at kablerne ikke virkede optimalt :D
lukker nu
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
13. december 2002 - 14:33 #15
rkhdk - hvoffor skal du ikke have nogle pointS?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. december 2002 - 14:37 #16
stefan => ganske enkelt, pga jeg ikke har svarer ;o)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. december 2002 - 14:38 #17
Rettelse:
svarer => svaret
Avatar billede extigy Nybegynder
13. december 2002 - 18:08 #18
ARGH...PIS jeg glemte at kigge efter hvem der fik pointene :|
undskyld rkhdk, skal jeg oprette et andet hvor du får nogle?