Avatar billede wolsmann Nybegynder
27. november 2002 - 15:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sysprep vs SID

Jeg skal ha´ installeret Win2K på ca. 980 pc´er og vil selvfølgelig bruge Sysprep sammen med PQprep fra Power Quest DeployCenter.
Når for at gøre en lang historie kort, ved nogle er jer om det er mulige at få Sysprep til at lægge Computernavnet fra en tidligere win-nt4 installation med over på den nye installation (images) så jeg ikke skal rundt og køre SID på 980 maskiner ?
Vi køre med faste Computernavne på grund af VLAN´s og alle maskiner er af samme fabrikat og model.
Avatar billede verden Nybegynder
28. november 2002 - 09:53 #1
I sysprep kan du næsten tilføje hvad som helst. Også computernavnet.
"Unattend" er meget sjovt at lege med. Dette er en af de text-strenge som jeg bruger til sysp inst.oplysninger

fx.
[UserData]
    FullName=xxxxxxx
    OrgName=xxxxxxx
    ComputerName=skrivnavnet på pc'n her
    ProductID=Xxxxxxxxxx
Avatar billede wolsmann Nybegynder
28. november 2002 - 11:52 #2
Verden >> Det ved jeg, men så får alle 980 pc´er samme navn med mindre jeg ændre navnet i filen til hver enkelt pc og kan kun installerer en´ af gangen, det er jo ikke så heldigt.
Avatar billede spine Nybegynder
28. november 2002 - 14:47 #3
Din eneste mulighed med powerquest deploy er at vælge random computername i setup mangeren. Jeg mener Norton Ghost er istand til at hente gamle indstillinger bl.a. settings, navn osv og smide dem ind i setup manageren. Men det er også et stykke noget dyrere software der kræve en licens til 300 till alle 980 maskiner for at det vil virke, da den skal hente oplysninger via en client den selv installerer.
Avatar billede wolsmann Nybegynder
29. november 2002 - 09:01 #4
spine >> om det er powerquest deploy eller Norton Ghost jeg bruger er lige meget, for når det Images er lagt på så køre sysprep også ændres alle indstillingerne.
Og jeg er nød til at bruge sysprep til at melde pc´erne automatisk ind i domain.
Avatar billede spine Nybegynder
29. november 2002 - 09:03 #5
hej
så misforstod du mig, man kan i Norton faktisk bygge job der først henter nogle settings på den pc på netværket man vil opgradere eks. brugernavn osv som den så benytter i forbindelse med sysprep....jeg mener at maskinen først syspreppes og derefter tilbageføres indstillingerne via sådan en settignswizard.
Avatar billede wolsmann Nybegynder
03. december 2002 - 12:55 #6
Lyder interessant, men jeg har ikke i sinde af købe en licens til hver maskine.
Jeg vil kigge nærmer på Norton, måske det kan bruges til den næste opgradering, men det bliver ikke til denne.
Avatar billede wolsmann Nybegynder
22. januar 2003 - 09:48 #7
Når der sker ikke mere under dette SP, så det lukkes