Avatar billede fie1 Nybegynder
27. november 2002 - 12:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Database til udlejning

Hejsa derude
Skulle der være en af jer der har en database liggende, der kan bruges i forbindelse med udlejning af ting og sager? Meget gerne med lidt styring af et lille lager.
Jeg er næsten nybegynder i database.
Hilsen
Sofia
Avatar billede henrik13 Nybegynder
27. november 2002 - 12:35 #1
Hej
I access ligger der en fast til lagerstyring, den må du kunne bruge.
Der er også en der hedder "Tid og fakturering".
Vh Henrik
Avatar billede fie1 Nybegynder
28. november 2002 - 09:28 #2
Hej Henrik
Jeg har forsøgt med dem begge 2. Jeg kan ikke rigtig finde ud af det.
Hilsen
Sofia
Avatar billede henrik13 Nybegynder
28. november 2002 - 10:32 #3
Hej

Hvad verision af access kører du, xp, 2000 eller 97.
Så skal jeg prøve at finde noget mere enkelt, jeg tager ex. lagerstyring  og sletter div. overflødige ting.

Vh Henrik
Avatar billede fie1 Nybegynder
29. november 2002 - 08:14 #4
Hej Henrik
Min version af access er 2000
Noget af det jeg har brug for:
-kundekartotek
-ordre med udlejningsdato
-lagerstyring (så jeg kan se hvad der udlejet og hvad der er tilbage på lager)
-udskrivning af faktura
Mange hilsener fra
Sofia
Avatar billede henrik13 Nybegynder
29. november 2002 - 11:49 #5
Hej

I access ligger der en fast til "Tid og fakturering". Der er ikke noget der kan slettes, da du skal bruge det hele, der mangler dog 1. Der krydser du ved oprettelsen bare "Henvist af", og bruger den til udlånt til.

Vh Henrik
Avatar billede fie1 Nybegynder
01. december 2002 - 17:45 #6
Hej Henrik
jeg har forsøgt med Tid og fakturering, fatter ikke en pind - desværre
Hilsen
Sofia
Avatar billede klas Juniormester
01. december 2002 - 17:50 #7
Det lyder til at du skal bruge en skræddersyet database - prøv på www.sharksforum.com - Det koster penge.. men jeg tror ikke at folk skal ahve så meget for at lave sådan en opgave.
Avatar billede fie1 Nybegynder
12. december 2002 - 07:50 #8
jeg prøvr at oprette spørgsmålet igen