Avatar billede newbie.dk Praktikant
27. november 2002 - 08:47 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Projektor - fremviser

Hej
Jeg skal til at købe en projektor. Men hvad skal jeg kigge efter?
Den skal kunne vise en opløsning på i hvert fald 1024x768.
Så er der noget er hedder ANSI Lumen, hvad skal den ligge på?
Hvad kan en god projektor?

Hvis I også har nogle bud på hvad I ville købe hvis I hvad 30-35.000,- ville det være fint. Hvis der findes en god til billigere penge er det jo også godt.
Avatar billede newbie.dk Praktikant
27. november 2002 - 08:48 #1
ANSI Lumen skal den være lav eller høj?
Avatar billede ladyhawke Novice
27. november 2002 - 09:00 #2
Høj... Det er lysmængden projektoren kan levere og det har stor betydning for hvor maget lys der må være i lokalet uden at forstyrre billedet...
Avatar billede kaz911 Nybegynder
27. november 2002 - 11:59 #4
ANSI lumen - hvis du vil have den skal kunne oplyse et rum uden at trække gardiner for i dags-lys - så skal du have høj ANSI lumen - ca. 1500 ANSI - hvis det ikke er et krav kan du gå længere ned. Støj fra blæsere er også et problem - jo højere ANSI jo mere støj (som regel) fordi lampen er kraftigere og derfor skal køles mere.

Jeg har muligvis en 3.500 ansi Sony FX-50 hvis det ku' være intr.?
Avatar billede scb Praktikant
27. november 2002 - 20:04 #5
Hvad skal den koste ?
-SCB
Avatar billede kaz911 Nybegynder
27. november 2002 - 20:04 #6
Bud modtages ;-) Der er søreme både wide og normal linse med.
Avatar billede scb Praktikant
27. november 2002 - 20:08 #7
Hvor mange timer har den kørt.. ca ?
-SCB
Avatar billede kaz911 Nybegynder
27. november 2002 - 20:14 #8
under 400 timer.
Avatar billede scb Praktikant
27. november 2002 - 20:18 #9
Jeg kan se at det er en ret lækker model, sikkert i den dyre ende, så det passer nok ikke lige til hjemmebiografen, hvad har den kostet af ny ?
-SCB
Avatar billede kaz911 Nybegynder
27. november 2002 - 20:31 #10