Avatar billede tille Nybegynder
13. oktober 2000 - 15:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

betinget popup ?

Jeg vil lave en popup når siden starter, men kun hvis jeg har noget godt at sige :-)

Jeg kan cgi (perl m.m.), snakke med en database, javascript.

Jeg havde først lavet dette her:

<html>
<head>
<script language=\"JavaScript1.2\" SRC=test.js><!--
// --></script>
<script language=\"JavaScript\"><!--
function newWin () {
window.open\'help.htm\',\'NY\',\'width=625,height=480\')
}
// --></script>
</head>
<body onload=\"newWin()\">

det stykke javascript der kommer ind som fil indeholder så, hvis den eksisterer, min egen definition på open:

function open{
}

altså helt tom, og derfor sker der intet ved onload

det virker dog kun første gang, da JS filen så er cachet og der kontrolleres åbenbart ikke om den eksisterer.

Er der nogen der har en ide til hvordan man laver en popup betinget (min server kan ikke køre ASP)

på forhånd tak

PEter

Avatar billede mpj Nybegynder
13. oktober 2000 - 16:22 #1
Der er i hvert flad fejl i din syntaks!
Avatar billede thestalker Nybegynder
13. oktober 2000 - 17:30 #2
Du kan lave en streng i din funktion der fortæller om du har \"noget godt at sige\". Hvis ud har så åbnes et popup vindue.

F.eks:
-------------------Kode-------------------
<script>
<!--
  function openWin() {
  Besked = \"ja\";
    if(Besked = \"ja\") {
    window.open(\'help.htm\',\'NY\',\'width=625,height=480\')

// -->

</script>
Avatar billede thestalker Nybegynder
13. oktober 2000 - 17:31 #3
også lige
  }
til sidst
Avatar billede tille Nybegynder
13. oktober 2000 - 22:25 #4
mpj: ja der mangler en venstreparentes

thestalker: kunne \'ja\' returneres fra et cgiprogram noget ala det her?

function openWin() {
  Besked = \"ja\";
    if(Besked = \"/cgi-bin/testomny.exe\") {
    window.open(\'help.htm\',\'NY\',\'width=625,height=480\')
  }

// -->

</script>

Avatar billede olebole Juniormester
14. oktober 2000 - 04:02 #5
<ole>
thestalker >> Din funktion vil ALTID åbne et vindue - uanset hvad! Du er nemlig så grundig, at du sætter besked til at være \"ja\" to gange. Det hedder:

<script>
<!--
function openWin() {
  Besked = \"ja\";
    if(Besked == \"ja\") {
     window.open(\'help.htm\',\'NY\',\'width=625,height=480\');
    }
// -->
</script>

\'=\' når man sætter en variabel og \'==\' når man sammenligner en variabel med en streng.
Til gengæld er der andre, der ved mere om, hvordan du spørger til variablen i cgi-scriptet...det må vel bl.a. komme an på, hvad der står i det.
/mvh
</bole>
Avatar billede tille Nybegynder
14. oktober 2000 - 11:20 #6
ja der var en lille fejl her, det var sådan her jeg tænkte det kunne se ud, kan man det (jeg sidder ikke ved en maskine hvor jeg kan teste)

function openWin() {
  Besked = \"/cgi-bin/testomny.exe\";
    if(Besked == \"ja\") {
    window.open(\'help.htm\',\'NY\',\'width=625,height=480\')
  }

Avatar billede tille Nybegynder
23. oktober 2000 - 15:29 #7
værsgo olebole, stalkers svar var bare en kommentar, så han var nok ikke interesseret i point