Avatar billede mobak Nybegynder
13. oktober 2000 - 15:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ordbog på netværk

På mit arbejde sidder vi på et netværk, hvor alle arbejder i office2000. Jeg ville gerne lave det sådan, at alle brugere brugte den samme ordbog. Grunden til dette er, at der er en del brugere der, der klager over at deres PC ikke kender alle de specielle brancherelaterede ord vi bruger. Med én central ordbog ville vi hurtigt få tilføjet alle ord uden at hver bruger behøver gøre det.

Jeg har ingen anelse om, om dette kan lade sig gøre, men jeg synes det ville være smart. Er der nogen der har en løsning?

Mobak
Avatar billede slashman Nybegynder
13. oktober 2000 - 15:38 #1
Tja - det burde jo bare väre at lägge custom.dic på et delt drev - f.eks. M:\\ORD og så i Word :
TOOLS - OPTIONS - FILE LOCATION :
PROOFING : -> M:\\ORD

Avatar billede slashman Nybegynder
13. oktober 2000 - 15:42 #2
Endnu bedre var nok at bruge :
TOOLS - OPTIONS - SPELLING & GRAMMAR :
DICTIONARIES
ADD
( Navigere til M:\\ORD\\CUSTOM.DIC )
På denne måde vil både den eksisterende locale custom.dic blive brugt for den enkelte bruger, og den firma specifikke for alle.
I så fald er det nok bedre at kalde den \'firma.dic\' eller tilsvarende.
Avatar billede slashman Nybegynder
17. oktober 2000 - 15:04 #3
Har du fået det til at virke ?
Avatar billede mobak Nybegynder
17. oktober 2000 - 15:09 #4
Både ja og nej. Jeg har installeret det, men har ikke rigtigt fundet ud af hvor godt det virker. Det jeg ikke er sikker på, er om der er flere computere der kan accesse den fælles ordbog på éngang. Jeg venter lidt på lidt brugerrespons. Men jeg synes din hjælp var god, så du får pointene....
Avatar billede slashman Nybegynder
17. oktober 2000 - 15:14 #5
Tak for point.
Man kan vel lave dette på 2 måder :
1. En administrator vedligeholder den fälles ordbog. Övrige brugere har kun läse rettigheder til bibliotek hvor \'firma.dic\' ligger.
2. Alle brugere har skrive rettighed til til bibliotek hvor \'firma.dic\' ligger.
I så fald kan der sikkert väre problemer med låsning, hvis flere forsöger at oprette nye ord samtidigt.