Avatar billede zyflex Nybegynder
26. november 2002 - 18:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til min anden computer, som ik vil starte....

Jeg har et problem med min anden computer, den vil ikke starte linux op, og der r intet signal til skærmen (skærmkort og skærm virker fint)
den starter kølning på processoren og loader fra harddisken, det kan jeg høre...!
Harddisken skulle ik indeholde virus, den er blevet formateret igen i dag og sat ordenligt op til linux (gjorde jeg på denne comp)
Hvad kan der være i vejen ?
Avatar billede runberg Nybegynder
26. november 2002 - 19:14 #1
Har du mulighed for at komme ind i bios, eller er skærmen helt sort???
Avatar billede zyflex Nybegynder
26. november 2002 - 19:15 #2
desværre ikke, skærmen er helt død... jeg har forresten prøvet at tage batteriet ud fra bundkortet, mener det r der bios instillingerne gemmes så hvis det var en bios fejl skulle den være væk...
Avatar billede xax Nybegynder
27. november 2002 - 07:14 #3
kan være din cpu der er stået af
Avatar billede chaoz Nybegynder
27. november 2002 - 10:12 #4
ja eller det kan være fordi din CPU feks sidder på et adaptor kort...som sidder lidt skævt i porten. harddisken kan nemmerlig godt spinne selv om cpuen ikke virker. men det der gør at skermen ikke vil tænde er højest sansynligt cpuen der sidder forkert, eller også er den stået af.
Avatar billede zyflex Nybegynder
27. november 2002 - 11:27 #5
okay... den sidder ik løs.. så der r nok ik andet for end jeg må købe ny processor