Avatar billede layer Nybegynder
26. november 2002 - 18:38 Der er 33 kommentarer og
2 løsninger

NETVÆRK til 200 point

Jeg har en Computer med Me (jeg ´ved godt ME er noget lort, men det burde kunne lade sig gøre at få et netværk op) og så en med 98, jeg har fået netværk til at køre mellem dem og de kan også pinge hinanden i dospromf....

98 computeren kan også se Me under andre computere , men min Me computer kan ikke se 98 compueteren, kun hvis jeg går under søgning (skriver navnet på computeren) kan jeg finde den og så snuppe filer derfra. Dette spørgsmål er en forsættelse til et andet, men nu er et nyt problem opstået som jeg gerne vil have svar på... se evt. http://exp.dk/spm/274680

Jeg vil både have delt min printer, internet og rettet denne irreterendenede fejl, og spille f.eks Cs over netværk, er der nogen som kan hjælpe?????

Hvis nogen bare gad at hjælpe med en lille smule, ville jeg blive rigtig glad! Jeg gir 200 point til et rigtig og præsis svar som fører til en løsning! Hvis det var muligt ville jeg give 500.....
Avatar billede greek Nybegynder
26. november 2002 - 18:43 #1
Sørg for at begge computere er i samme arbejdsgruppe F.eks. MSHOME.
Avatar billede layer Nybegynder
26. november 2002 - 18:43 #2
Det er de også!
Avatar billede werd Nybegynder
26. november 2002 - 18:46 #3
>>layer
hvis du ved at ME sucks hvorfor har du så installeret det på en helt ny pc?
Avatar billede sekam Nybegynder
26. november 2002 - 18:47 #4
Check IP-adresse og undernetmaske (F.eks. IP: 192.168.0.2 & 3 Undernetmaske: 255.255.255.0)
Avatar billede sekam Nybegynder
26. november 2002 - 18:59 #5
Har du sat 'Primær Netværkslogon' til 'Windows-Logon'?
Avatar billede sekam Nybegynder
26. november 2002 - 19:00 #6
Og deaktiver firewall, hvis du har en sådanne kørende.
Avatar billede layer Nybegynder
26. november 2002 - 19:01 #7
Jeg har Me fordi det var et jeg havde liggende - gider ikke at skulle købe et helt nyt når der allerede er købt et bare for nogle år siden!

Sekam, ja jeg har den på Windows logon!
Avatar billede layer Nybegynder
26. november 2002 - 19:01 #8
Undermasken er ens"!
Avatar billede layer Nybegynder
26. november 2002 - 19:01 #9
nope, jeg har ingen firewall - de er så besværlige!
Avatar billede layer Nybegynder
26. november 2002 - 19:02 #10
Det var meget skægt du kom med den ip--- Jeg  har på com i ip 192.168.1.1 og com2 192.168.1.2
Avatar billede layer Nybegynder
26. november 2002 - 19:13 #11
En lille rettelse, jeg kan godt se allan (98 computeren) men det er bare hans c drev, me har åbenbart ikke selve brugeren på!
Avatar billede sekam Nybegynder
26. november 2002 - 19:18 #12
Prøv at åbne filen 'Hosts' (Ligger i X:\Windows) Hvis den ikke eksisterer, så opret den med notesblok.

Nederst i den fil skriver du '192.168.1.1 WindowsME # min ME maskine'
Gør det samme på den anden maskine '192.168.1.2 Windows98 # min 98 maskine'

Sæt også begge net kort, til 'AUTO Detect' Link Speed.
Avatar billede sekam Nybegynder
26. november 2002 - 19:22 #13
Btw, så er Windows 9x/ME nogle gange lang tid om at finde alle netværksdrev mm.

Ellers så gør følgende.
Sæt 'Primær Netværkslogon' til 'Klientprogram til microsoft netværk' på begge maskiner.
Genstart og log på.
Sæt 'Primær Netværkslogon' til 'Windows-Logon' igen på begge maskiner.
Genstart igen.
Avatar billede misbruger Nybegynder
26. november 2002 - 19:22 #14
1. Du skal sikre dig at deling af fil & print er aktiveret:
Åben dine netværksindstillinger, derinde kan du vælge noget lign. "Andre skal have adgang til min filer og printer"

2. Del dit c-drev
Åben en stifinder.
Højreklik på C:\ vælg "Share" og vælg så "Share as C"

3. Map hinandens netværksdrev
Åben en stifinder.
Vælg "Tools".
Vælg "Map netvork drives"
Vælg et drevbokstav, og naviger til den anden maskine.

Så skulle i gerne have adgang til hinandens drev.

4. Printer
Vælg "Start" -> "Settings" -> "Printers"
Vælg "Add printer"
Vælg "A printer connected to LAN"
Browse til den maskine som printeren sidder på, og vælg printeren
...
Avatar billede willum Nybegynder
27. november 2002 - 08:40 #15
Jeg ville prøve at installere NetBEUI og IPX/SPX protokollerne på begge maskiner. Jeg har oplevet det samme problem, dengang, da jeg havde win98 på mine maskiner. Ved ikke om det løser noget, men det er da forsøget værd.

Willum
Avatar billede layer Nybegynder
27. november 2002 - 12:10 #16
Dem har jeg allerede installeret6 fra starten!
Avatar billede sekam Nybegynder
28. november 2002 - 21:57 #17
Har du afprøvet alle ovenstående forslag?
Avatar billede layer Nybegynder
28. november 2002 - 23:25 #18
Ja, det med printeren - her fortæller den at der ikke er nogen kommunikation mellem com og printer...

Jeg kan godt se allan nu, jeg har den bare på sådan at jeg skal logge på...

Jeg kan ikke teste Cs det det er fuldstændig gak... Hl har udført en ulovlig handling og jeg kan ikke slette halflife da en install.log fil er væk!
Hvordan formaterer man en ME maksine?

Jeg vil også gerne på nettet!
Avatar billede correon Nybegynder
29. november 2002 - 13:11 #19
laver en startdiskette og booter op på disketten til dos og skriver format c: og svarer ja
Avatar billede correon Nybegynder
29. november 2002 - 13:16 #20
en startdiskette laves ved at gå til kontrolpanel > tilføj/fjern og vælge startdiskette fanebladet!!
Avatar billede layer Nybegynder
29. november 2002 - 13:20 #21
k, tak correon!
Avatar billede layer Nybegynder
07. december 2002 - 14:02 #22
Jeg har nu ME PÅ BEGGE COMPUTERE, det er lidt nemmere nu, bortset fra da jeg ville lave deling af internetforbindelse.....

Internettet virkde ikke derefter, og jeg slettede så alt under netværksindstillinbgerne, det skulle jeg ikke have gjort. Nu har jeg problemer med at lave det hele som før igen og jeg kan ikke bruge Gendannelse----

HJÆLP!
Avatar billede fjorbak Seniormester
07. december 2002 - 17:54 #23
Da du har WIN 98 og WIM ME ville jeg kun anvende WIN 98SE hvis det er den du har ellers WIN 98, på begge maskiner, din opkobling til internettet ville jeg vente med indtil jeg havde lavet mit LAN til at køre perfekt.
Har du ADSL eller en analog opkobling?
Iøvrigt ville jeg anbefale at du ikke anvender 192.168.1.1 men lægger den højre hvis du absolut vil kører med IP/TCP adresser, jeg tror det er lige netop her det går galt. Har du hub eller swits til at koble dine maskiner sammen med???
jan fjorbak
Avatar billede layer Nybegynder
07. december 2002 - 20:06 #24
Jeg har isdn og bruger hub!
Avatar billede fjorbak Seniormester
07. december 2002 - 21:15 #25
Hvordan har du på nuværende sat dit LAN op, virker det ???

Sidder dit modem på hubben??

jan fjorbak
Avatar billede layer Nybegynder
07. december 2002 - 22:53 #26
Netværket virker skam fint, jeg kan bare ikke gå på nettet mere!
Avatar billede layer Nybegynder
07. december 2002 - 22:54 #27
Nej, modemet sidder ikke på min hub
Avatar billede layer Nybegynder
07. december 2002 - 22:54 #28
Spørg ikke hvorfor jeg kan gå herind, jeg har slæbt min anden computer herind for at gå på nettet og den virker fint!
Avatar billede correon Nybegynder
08. december 2002 - 16:53 #29
hvis jeg skulle komme med en måde hvor det er rimelig nemt at dele internet ville jeg foreslå win 2000 hvis du har adgang til det!!!  den anden maskine er ligemeget enten win ME eller  Win 98

Correon
Avatar billede layer Nybegynder
08. december 2002 - 21:02 #30
Jeg har ikke lige tænkt mig at købe 2000! Nu har jeg lagt 98 ind på den naden pc igen, det er oprindeligt en compaq pc med drivercd til og det koksede lidt da jeg lagde en fuld version af ME ind!
Avatar billede fjorbak Seniormester
08. december 2002 - 21:59 #31
jeg skal lige lægge mine hjerne celler lidt mere i blød for jeg kan huske at jeg selv havde samme problem, og mener at jeg delte WAN forbindelsen via netkort 2 i den ene maskine.

jan fjorbak
Avatar billede layer Nybegynder
01. januar 2003 - 22:29 #32
er der virkelig ikke nogen som kan hjælpe???
Avatar billede layer Nybegynder
01. januar 2003 - 22:30 #33
Sekam, lav et svar - ellers lukker jeg bare spørgsmålet!
Avatar billede sekam Nybegynder
01. januar 2003 - 23:48 #34
Nå. :)
Avatar billede layer Nybegynder
02. januar 2003 - 12:08 #35
Sekam, du var den eneste der lavede et særiøst svar der kunne bruges - men jeg takkere dog også for de andre, men det var en lille kopi af hvad sekam allerede havde sagt!

Sekam du hjalp med andgående at se computerne, det med cs og printer klarede jeg selv, det virkede af en elleranden grund...