Avatar billede marya Nybegynder
26. november 2002 - 15:35 Der er 8 kommentarer

Program skrevet i Access XP med tilkoblet hjelpefil (F1-hjelp)

Program: xxx.adp eller xxx.ade, hjelpefil: xxx.chm
Hjelpefilen inneholder en fil help1.htm til hver form. Koblingen mellom xxx.adp og xxx.chm er: Filene ligger i samme Directory og formens Properties -Other - Help file = xxx.chm og Properties -Other - Help context-ID = help1.htm's ID (eks. 4567). Når en står inne i formen og taster F1, kommer Help1.htm opp og skjermen. Dette fungerer hvis PC-en har full Access innlagt, men ikke hvis xxx.adp kjøres bare v.h.a ACCESSRT.MSI (runtime-versjon). Kan noen hjelpe meg å få dette til å fungere?
Avatar billede terry Ekspert
26. november 2002 - 22:03 #1
what is now working correctly? I havent done too much working with ADP so I'm just guessing here. Try going into the tools references menu while in code view and make a not of which references you have, when you make a setup kit to use with the rentime you must make sure that any references (ocx files etc.) are included. I have  afeeling you need something to open you .chm files and this will more than likley need to be in the setup.
Avatar billede terry Ekspert
26. november 2002 - 22:03 #2
make a not  = make a note
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
27. november 2002 - 07:07 #3
Terry> CHM is the new Microsoft helpfileformat. Has some simularities to HTML
Avatar billede terry Ekspert
27. november 2002 - 17:49 #4
Yes I know its something to do with help files, but does any components have to be installed do you know?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
28. november 2002 - 07:14 #5
None to my knowledge !
Avatar billede terry Ekspert
29. november 2002 - 18:17 #6
marya do you have any comments here?
Avatar billede marya Nybegynder
02. december 2002 - 08:28 #7
Thanks. Now I'm back to my PC. Haven't tried out your answer yet, but I'll try to take time to this as soon as possible.
Avatar billede hekla Nybegynder
14. april 2004 - 19:00 #8
marya, er du kommet videre med problemet? Jeg er nemlig også intesseret i at finde en løsning på det.