Avatar billede a-torsten Nybegynder
26. november 2002 - 11:20 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Start applikation fra website

Hej...

Hvordan laver man følgende:

Der skal være en app. som ligger lokalt på de enkelte klienter... På en hjemmeside skal der så være et link, med et par variabler... Dette link skal starte programmet, og kaste de 2-3 variabler ind i programmet....

De har gjort det på http://www.stivan.dk/default.asp?page=svrinfo&server=217.157.136.156:27015

Hvordan har de gjort det..??

En grundig forklaring ønskes til hvordan det kan gøres i java....

-Anderrs
Avatar billede a-torsten Nybegynder
26. november 2002 - 11:21 #1
Læs mere her :

http://www.stivan.dk/hlprotocol/

-Anders
Avatar billede xyborx Nybegynder
26. november 2002 - 11:23 #2
Lytter lige med her.. Jeg vil også gerne vide det :)
Det er jo noget med at installere en protokol. Dvs fortælle windows at fx halflife:adresse skal åbnes med et bestemt program. Boomtown bruger det også til deres spil-klient
Avatar billede a-torsten Nybegynder
26. november 2002 - 11:24 #3
Det er nemlig smart.... Vil bruge til at åbne en "rigtig" applikation istedet for en applet

-anders
Avatar billede xyborx Nybegynder
26. november 2002 - 11:26 #4
Måske skulle man sende en mail til HLprotocol-fyrene og spørge hvordan de gjorde det..
Avatar billede xyborx Nybegynder
26. november 2002 - 11:28 #5
(I øvrigt.. Har det her spørgsmål egentlig noget at gøre med Java?)
Avatar billede a-torsten Nybegynder
26. november 2002 - 11:29 #6
Ja... Vil gerne lave det i Java hvis det er muligt...

-Anders
Avatar billede xyborx Nybegynder
26. november 2002 - 11:30 #7
ok. Jeg fatter hat af Java, så det er nok derfor jeg ikke ser sammenhængen.. :D
Avatar billede flse Nybegynder
26. november 2002 - 11:55 #8
Hvis det er java spørgsmålet drejer sig om, så hedder svaret Java Web Start, hvor java applikationer bliver downloaded og gemt/afviklet lokalt.

Det lyder dog mere som om det er et JavaScript spørgsmål, og ikke noget java relateret  :-)
Avatar billede a-torsten Nybegynder
26. november 2002 - 12:02 #9
Mener ikke at man kan lave sådan noget i javascript.... Tjek nu den side... Den protocol er bestemt ikke lavet i java-script...

-Anders
Avatar billede cybermazedk Nybegynder
26. november 2002 - 12:12 #10
Om en applikation kan startes fra en webside ??? hmm ... måske ... kan du ikke bare lave et link der peger på et lokalt drev som:

c:\myapp\start.class -param1

????????????????????????????

Det kræver jo så, at JRE er installeret lokalt og står i classpath. Jeg har ingen anelse om det kan lade sig gøre på denne måde (især ikke det med om man kan angive parametre), men det kunne være et forsøg værd ?

Men hvorfor pokker har du brug for det ??? Hvis det er en Java applikation, kan du jo egentlig lige så godt lave det til en java applet ???
Avatar billede flse Nybegynder
26. november 2002 - 12:23 #11
Hvis du vil benytte Java Web Start, skal det selvfølgelig være installeret på clienten.

En Java Applikation som benyttes via Java Web Start, har flere fordele fremfor en Java Applet.
- først og fremmest kører appletten i en browser, hvilket betyder at den faktisk opfører sig lidt forskelligt afhængig af browser.
- man har absolut NUL kontrol over hvilken JRE den bliver afviklet i (kunne jo være man ønskede at benytte Swing)
- en applet har en praktisk begrænsning rent størrelsesmæssigt, da den principielt hentes ned hver gang (lidt caching understøttes dog).

Rent bortset fra det, så virker det som om man ønsker at starte en vilkårlig applikation på clienten, og ikke nødvendigvis en java applikation, og så kan JWS ikke benyttes.
Avatar billede a-torsten Nybegynder
10. december 2002 - 16:50 #12
Det er ikke java webstart jeg søger... Måske kan det ikke laves i Java, men troede det kunne.. Nogen der kan fortælle hva de på stivan.dk har lavet deres i..??

-Anders
Avatar billede a-torsten Nybegynder
16. december 2002 - 09:05 #13
lukker,,,