Avatar billede umulius Nybegynder
25. november 2002 - 19:38 Der er 30 kommentarer

exchange server

jeg har installeret exchange server og mx er lavet både hos gratisdns og lokalt
spørgsmålet er så at jeg kan sende mail med ikke modtage hverken internt eller extern hvad skal der mon foretages
Avatar billede umulius Nybegynder
25. november 2002 - 19:40 #1
Konto er oprettet i outlook med pop3 = mail.domæne.dk
smtp = mail.domæne.dk
Avatar billede anuseren Nybegynder
25. november 2002 - 19:45 #2
lidt mere specs på det hele tak?
Avatar billede umulius Nybegynder
26. november 2002 - 00:17 #3
Hvad tænker du på
Avatar billede anuseren Nybegynder
26. november 2002 - 09:39 #4
hvilken internet udbyder har du?

kan du telnette din server på port 25 og 110?

virker mail.domæne.dk? kan den pinges?
Avatar billede themustangman Nybegynder
26. november 2002 - 09:41 #5
Hvis du bruger Exchange server så skal du i hvert fald ikke bruge pop3 kontoer inde i outlook
Avatar billede anuseren Nybegynder
26. november 2002 - 09:45 #6
kommer da an på om han har et behov for det...
Avatar billede themustangman Nybegynder
26. november 2002 - 09:46 #7
Ja ja
Slap nu af mand
Avatar billede themustangman Nybegynder
26. november 2002 - 09:53 #8
Hvis han skal bruge Exchange server så skal han jo huske at sætte den til det inde i outlook'en...
Avatar billede anuseren Nybegynder
26. november 2002 - 10:00 #9
når man har installeret en exchange server... så er den som standard sat op til at kunne bruges som pop3...
Avatar billede umulius Nybegynder
26. november 2002 - 10:32 #10
Internet udbyder er TDC og den skulle være ok  i mx registrering (farver79.dk)
Jeg kan fint pinge
Hvor sættes den til inde i outlook
Avatar billede anuseren Nybegynder
26. november 2002 - 10:48 #11
umulius

hvilken linje fra TDC?

tdc netexpress eller hvad de nu kalder den, har lukket for port 25... og du skal bruge en anden MX-record...

?
Avatar billede themustangman Nybegynder
26. november 2002 - 11:19 #12
MX record'en skal f.eks. hedde: mail.farver79.dk
Avatar billede anuseren Nybegynder
26. november 2002 - 11:48 #13
themustangman

hvis du ikke har noget at bidrage med til diskussionen... så hold dig evt væk?`

han har allerede sagt han har oprettet en mx record....
Avatar billede anuseren Nybegynder
26. november 2002 - 11:51 #14
umulius

kører din exchange server?

man får i hvert fald intet svar fra den IP adresse du har sat til din mailserver...
Avatar billede a_schack Nybegynder
30. november 2002 - 10:29 #15
Jeg kan godt både pinge og trace mail.farver79.dk, men der er i hvert fald ikke hul på port 25, det er der derimod på port 80...
Avatar billede anuseren Nybegynder
30. november 2002 - 15:00 #16
så er den ikke længere jo

forward port 25 ned til din mailserver...
Avatar billede umulius Nybegynder
05. december 2002 - 12:30 #17
Hej. Anuseren hvor skal den forward af port udføres
når man opretter en konto i outlook skal man indtaste adgangskode
hvor oprettes den kode i exchange
MVH
Umulius
Avatar billede anuseren Nybegynder
05. december 2002 - 12:33 #18
umulius

bruger du exchange 2000? windows 2000 server?

den port skal forwardes i din router.
Avatar billede a_schack Nybegynder
05. december 2002 - 12:33 #19
På din firewall eller router (afhængig af hvad du har).
Avatar billede anuseren Nybegynder
05. december 2002 - 12:35 #20
a_schack

du kan se jeg allerede er igang med at svare ham... og du siger de samme ting som mig. syns ærligt talt det er LIDT ubehøvlet...
Avatar billede a_schack Nybegynder
05. december 2002 - 12:43 #21
For det første synes jeg bestemt ikke at der er noget galt i at hjælpe andre! Derudover, mht. ip-adresse kommentaren ovenfor, forsøger jeg at uddybe hvad, der er galt og mht. ovenstående, så svarede jeg fire sekunder (!) efter dig, og har således ingen mulighed for at vide, at du har svaret. Jeg forsøger blot at hjælpe, og kan ikke forstå hvorfor du synes, det er ubehøvlet.
Avatar billede anuseren Nybegynder
05. december 2002 - 13:09 #22
nej jeg er enig i at det er helt iorden at kommed med NYE ting til et indlæg

men de ting du har sagt indtil videre ER allerede blevet sagt...
Avatar billede a_schack Nybegynder
05. december 2002 - 13:30 #23
Nå, så er vi vist bare ikke enige i hvad der er gentagelse, og hvad der er en uddybning...men for fremtiden skal jeg nok vente med at tilføje noget (hvis jeg har noget) til et par timer efter, at du har svaret :)
Avatar billede umulius Nybegynder
05. december 2002 - 16:10 #24
Exchange 2000 og port 25 og 110 er åben i routeren
Avatar billede anuseren Nybegynder
05. december 2002 - 16:22 #25
umulius

herfra kan vi ikke få forbindelse til din mailserver, noget tyder på du ikke har fået åbnet porten?

prøv at telnette din mailserver på port 25 på indersiden... så ved du med sikkerhed at DEN virker

start
kør
telnet mailserversIP 25

hvad sker der så?
Avatar billede umulius Nybegynder
06. december 2002 - 10:36 #26
Den kommer med denne besked                                            220 saturn.farver79.dk Microsoft ESMTP MAIL Service, Version: 5.0.2195.5329 read
y at  Fri, 6 Dec 2002 10:35:16 +0100
Avatar billede umulius Nybegynder
06. december 2002 - 12:13 #27
Jeg får denne fejl når jeg sender ud , lokalt virker det fint

The connection to the server has failed. Account: 'mail.farver79.dk', Server: 'mail.farver79.dk', Protocol: SMTP, Port: 25, Secure(SSL): No, Socket Error: 10060, Error Number: 0x800CCC0E

The connection to the server has failed. Account: 'mail.farver79.dk', Server: 'mail.farver79.dk', Protocol: POP3, Port: 110, Secure(SSL): No, Socket Error: 10060, Error Number: 0x800CCC0E
Avatar billede zanta666 Nybegynder
27. december 2002 - 11:11 #28
Ud fra din sidste kommentar ser det for mig mere ud til at du ikke fanger din server ud fra dns registreringen. Din server skal være navngivet "mail" og din active directory skal hedder farver79.dk for at den adresse du har sat som pop3 og smtp server skal fungere. En måde at sikre sig det virker ud fra den opsætning du har lavet er at indtaste serverens IP adresse som pop3 og smtp server. Så er du sikker på den fanger den med det samme. Virker det med IP adressen er det din DNS opsætning som fejler.
Avatar billede mr.d Nybegynder
02. januar 2003 - 22:19 #29
Hej, jeg ved hvad der kan være galt.
Du skal i din DNS tilføje en ekstra MX record
backup-mx.post.tele.dk.
Priority 20
Både i din egen DNS og den hos dem der hoster din externe DNS
På den måde kan du via TDC´s  backup server få adgang til port 25 men ikke direkte.
hvis du ikke er på lokalnettet skal du bruge feks. smtp.mail.dk
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2003 - 19:51 #30
lukketid