Avatar billede no_doubt Nybegynder
24. november 2002 - 18:57 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

hvordan

fungere : http://www.friserverplads.dk/phoenixv/vischat.html
og kan det bruges sammen med en txt fil (chat)
Avatar billede cozey Nybegynder
24. november 2002 - 19:01 #1
Prøv nu lige at tænke dig om næste gang du laver en overskrift!
Avatar billede no_doubt Nybegynder
24. november 2002 - 19:03 #2
sorry..
Avatar billede valbjorn Nybegynder
24. november 2002 - 19:20 #3
og hvad er det lige du mener?

eksemblet er lavet for at vise hvordan man opdatere et skærmbillede, uden at det blinker...

Eksemblet bruger en random function til at skriv noget forskelligt, hvis du skal vise noget fra en tekst fil, skal du bruge ASP, PHP, JSP eller noget andet der kan køres fra en server...
Avatar billede no_doubt Nybegynder
24. november 2002 - 19:29 #4
nej vil gerne have den der opdatere ting til at trække noget ud fra en db eller txt
Avatar billede valbjorn Nybegynder
24. november 2002 - 19:47 #5
Det kan man sagens...jeg har det kørende med ASP og access...køre desværre kun lokalt, så du kan ikke se det...

Men hvis det er det der er dit problem må du heller finde ud af om du vil køre med ASP, PHP, eller noget helt andet....Kan desværre ikke hjælpe mere skal til eksamen om 17 timer så jeg har lidt travlt med noget andet
Avatar billede no_doubt Nybegynder
24. november 2002 - 19:54 #6
okay kig meget gerne herind bagefter.. det er asp
Avatar billede fixxxer Nybegynder
24. november 2002 - 20:46 #7
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2002 - 14:35 #8
Det er mig, der har lavet scriptet en gang for længe siden (i de gode gaml dage). :)

Den dér tilfældigheds-funktion er kun med for at illustrere scriptet. Det har jeg vist også skrevet i scriptet. Variablen skal selvfølgelig bare udfyldes med udtrækket fra tekstfilen eller din db.
Avatar billede no_doubt Nybegynder
25. november 2002 - 15:56 #9
jamen hvordan det ? Og hvad er det for en fil der henter ud osv. ?
Avatar billede no_doubt Nybegynder
26. november 2002 - 07:40 #10
Er du der ?
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2002 - 15:49 #11
Jeg er her, ja, men ikke hele tiden.

Du skal jo selv udskrive informationerne til JavaScript fra fx PHP eller ASP.
Du har alt det JavaScript, du har brug for. Nu er det kun server-side scriptet, du mangler.
Avatar billede no_doubt Nybegynder
26. november 2002 - 15:52 #12
øhh sig lige hvad der skal være af kode på den side du skriver ud samt hvor jeg skal indsætte mit kald
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2002 - 16:08 #13
Nu har jeg jo ikke filerne mere, og friserverplads er nede, men det er overhovedet ikke så besværligt. Der er en variabel et sted øverst på siden i den skjulte frame, som bliver udfyldt med noget tilfældigt indhold. Det skal nyttes ud med indholdet fra en database, som du udskriver med ASP eller PHP.
Avatar billede no_doubt Nybegynder
26. november 2002 - 22:36 #14
lukker.. må leve med meta refresh
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2002 - 13:28 #15
no_doubt>> Hvorfor?
Avatar billede no_doubt Nybegynder
27. november 2002 - 13:30 #16
fordi jeg blev nød til at bruge p. til et andet spm... se lige på mit nyeste...