Avatar billede mowgli25 Nybegynder
24. november 2002 - 12:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Læg Password på PHPmyAdmin

Hejsa. Er det muligt at lægge et password på PHPMyAdmin, så det kun er mig som kan komme ind på siden gemmen 127.0.0.1/Mysql/
Avatar billede kane Juniormester
24. november 2002 - 12:34 #1
ja du skal rette config.inc som ligger i dit phpadmin dir

$cfgServers[$i]['user']          = 'xxxxxxx';      // MySQL user
$cfgServers[$i]['password        = 'xxxxxxx';
Avatar billede disky Nybegynder
24. november 2002 - 12:54 #2
Dit spørgsmål er PHP relateret, luk venligst og flyt til PHP gruppen,

Herinde snakker vi kun om MySQL, og ikke tilfældige script programmer til det.
Avatar billede disky Nybegynder
24. november 2002 - 12:54 #3
Bortset fra det er kane's svar forkert, det du leder efter er .htaccess
Avatar billede kane Juniormester
24. november 2002 - 13:33 #4
?
øhh det virker nu fint hos mig og jeg har ikke brugt .htaccess ( ander ikke hvad der er)
Avatar billede disky Nybegynder
24. november 2002 - 13:50 #5
kane:
Det du angiver i de felter, er username/password til databasen ikke til selv phpmyadmin adgangen.
Avatar billede mowgli25 Nybegynder
24. november 2002 - 13:53 #6
Spørsmålet bliver hermed lukket
Avatar billede kane Juniormester
24. november 2002 - 14:54 #7
disky.

når jeg går på min ip så kommer min phpadmin frem. den skal have et bruger og pass, det er det som jeg har sat i de felter.

jeg skal lige sige at jeg køre det på en winspand

jeg har ikke sat noget bruger/pass andre steder.

så jeg er lidt blank