Avatar billede henrixx Praktikant
24. november 2002 - 00:03 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

MEGET ustabil winxp

Hej

Jeg har masse problemer med winxp, den har nogle kedelige tendenser til at crashe både når jeg spiller og er på nettet.

nogle en af de hyppigt forekommende fejl er:

1. win32k.sys
2. DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL ( hvilken driver ? )
3. PAGE_NOT_LESS_OR_EQUAL
+ et par andre

Jeg har prøvet, at geninstallere både grafik og lyddriver, men der er faktisk ikke rigtig noget der hjælper - så hvad kan man gøre ?
Avatar billede brunekager Nybegynder
24. november 2002 - 00:05 #1
Geninstaller windows Xp! Det har jeg også været ude for, og det eneste jeg
kunne gøre var at genindstallere hele L*****.! :-)
Avatar billede boris Mester
24. november 2002 - 00:07 #2
Jeg ville prøve - om muligt - at flytte/bytte om på grafikkort, lydkort og andre kort, afinstallere og lade Windows finde dem igen.
Det kan somme tider hjælpe, og det lyder som en hardware fejl
Avatar billede boris Mester
24. november 2002 - 00:08 #3
Jeg har også prøvet at geninstallere på grund af bøvl med XP.
Men så valgte jeg også at geninstallere med Windows 2000, og det er jeg glad for.
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. november 2002 - 00:13 #4
Gennemfør først en total windows update med alle servicepacks og sikkerhedsupdates, herunder især din Internet Explorer. update herefter din officepakke samt de andre applikationer du har kørende

Jeg køre selv XP og den køre klippestabilt (hvisket 2000 også gør på min anden maskine)
Avatar billede henrixx Praktikant
24. november 2002 - 00:51 #5
Jeg har også lagt mærke til, at en anden fil generer systemet nemlig NV4_DISP.DLL, jeg har som tidligerer beskrevet prøvet at af og geninstallerer den sidste nye grafikdriver, men det hjælper overhovdet ikke !

bufferzone> jeg har de sidste nye opdateringer, men det vil stadigvæk ikke rigtig kører stabilt.
Avatar billede boris Mester
24. november 2002 - 01:12 #6
Hvis det ikke er defekt RAM må det næsten nødvendigvis være en gal hardwaredriver.
Fjern alle kort til lyd, net og andre ting en ad gangen indtil fejlen forsvinder. (det duer nok ikke at tage grafikkortet ud)
Hvis grafikkort er pci, så flyt det til et andet PCI.
Avatar billede henrixx Praktikant
24. november 2002 - 04:18 #7
boris> mht. rammen så har jeg sendt en mail til den butik hvor jeg har købt det, for at hører om de har fået nogle reklamationer på det rammærke jeg har købt - så må vi sq håbe de gider at svarer !

Rammen er for øvrigt noget der hedder Dane-elec - er der nogle der har haft dårlige erfaringer med det ?
Avatar billede ullum Praktikant
24. november 2002 - 10:27 #8
hvor mange ram har du
Avatar billede henrixx Praktikant
24. november 2002 - 23:55 #9
Ullum> jeg har 512mb DDR 2100
Avatar billede ullum Praktikant
25. november 2002 - 07:19 #10
ja det er da rigeligt, om ikke andet. Du fik det råd at tage enheder ud indtil det kører. En anden vej kan være at starte med så lidt som muligt,128 ram (hvis de kan deles) hdd, bund og grafikkort. Hvis det hjælper sætter man så tingene i en af gangen. Men def. ram kan give de mærkeligste fejl
Avatar billede henrixx Praktikant
25. november 2002 - 23:21 #11
ullum> jeg har lige snakket med SHG - der hvor jeg købte rammen.

Deres teknikafdeling mener, at det kan være rammen, men strømforsyningen kan også være problemet - jeg har en 300W, men den trækker en del hardware:
ASUS A7W333 motherboard
AMD 1400 mHz
Ti4200 grafikkort 128 mb
2 HDD
Netkort
Lydkort
CDrom drev
CDrom brænder
Pci hub + yderligere en ekstern hub

Sååå, det er jo en del !

Jeg har også fundet nogle programmer der kan teste systemet, så det vil jeg lige prøve i første omgang :o)
Avatar billede henrixx Praktikant
25. november 2002 - 23:55 #12
Jeg har testet mit system med et program der hedder "Pc doctor on call" og det fandt nogle fejl ! bla. invalid microsoft shared file

http://www.pcdocrx.com

er der nogen der kender det program ?
Avatar billede ullum Praktikant
26. november 2002 - 05:56 #13
kiggger i aften
Avatar billede henrixx Praktikant
22. februar 2003 - 15:56 #14
viste sig at være defekt Ram !