Avatar billede spr3kcer Nybegynder
22. november 2002 - 16:23 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Krydset eller Alm. Net-kabel fra ADSL modem til Router

Skal man bruge et Krydset eller et Alm. Netværks-kabel, mellem et ADSL modem (Siemens) til en Router (Linkys) ??
Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
22. november 2002 - 16:25 #1
alm. krydset mellem 2 pcere
Avatar billede klodoven Nybegynder
22. november 2002 - 16:26 #2
Du skal bruge et ganske almindeligt netkabel (IKKE krydset).
Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
22. november 2002 - 16:30 #3
os det jeg mente - altså Almindelig  - krydset bruges imellem 2 pcere direkte
Avatar billede freekyzone Nybegynder
22. november 2002 - 16:31 #4
Du skal bruge et STRAIGHT (et ikke krydset) kabel der i mellem...
Avatar billede perj Nybegynder
22. november 2002 - 16:31 #5
Inden du bliver helt forvirret af svarerne, så læs her: http://www.mkdata.dk/pctutor/hardware/modul10b3.htm
Avatar billede spr3kcer Nybegynder
22. november 2002 - 16:37 #6
Oki pyha har nemlig lige købt 100 m. IKKE krydset kabel ... og det duer jo ik hvis jeg skulle bruge et Krydset kabel
Avatar billede perj Nybegynder
22. november 2002 - 16:37 #7
Avatar billede spr3kcer Nybegynder
22. november 2002 - 16:41 #8
Men Mellem et ADSL modem og en Router (altså fra ADSL modemet og til Routerens såkaldet "WAN" port som det hedder på min router ( http://linksys.com/Products/product.asp?grid=23&prid=20 ) ?!) er det altså IKKE Krydset jeg skal bruge ... ? (kom lige i tvivl om i havde forstået spm'et)
Avatar billede perj Nybegynder
22. november 2002 - 17:13 #9
Fra dit ADSL modem til din Router SKAL anvendes Straigth kabel, altså lige-igennem.
PS: Har oplevet at enhederne kan være så intelligente, at den er ligeglad med hvilket kabel man bruger, men det rigtige er at bruge ovennævnte.
Avatar billede spr3kcer Nybegynder
22. november 2002 - 17:16 #10
Oki .... :D
Avatar billede eyvind Seniormester
22. november 2002 - 17:19 #11
Computer-netkort-krydsetkabel-netkort-computer
Internet-ADSL-ligekabel-ruter-ligekabel-netkort-computer
Farvekoderne kan du finde her
http://hwb.sunsite.dk/ - hardware - cables - networking - her kan
du vælge Ethernet 10/100base-T Straigth Thru cable (eller andet)
Eyvind.
Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
22. november 2002 - 22:10 #12
Oki pyha har nemlig lige købt 100 m. IKKE krydset kabel ... og det duer jo ik hvis jeg skulle bruge et Krydset kabel <- du kan da bare sætte stik anderledes... man kan selv lave det om..