Avatar billede kmjk Nybegynder
22. november 2002 - 13:57 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

funktion i person.xls

Jeg har lavet en funktion som jeg har gemt i person.xls og her virker den fint.
Hvordan får jeg den til at virke i alle regneark som jeg bruger.
Det er meningen at jeg skal bruge den som en af excels egne funktioner
Avatar billede kmjk Nybegynder
22. november 2002 - 14:15 #1
Jeg har lige fundet ud af at jeg godt kan kalde den, men formlen kommer til at se således ud : =person.xls!Trf(a1)

Jeg vil gerne kunne nøjes med at skrive : =Trf(a1)
Avatar billede kmjk Nybegynder
22. november 2002 - 16:04 #2
Jeg har selv fundet en løsning
funktionen skal gemmes i et regneark kaldet mappe.xlt gemt i
C:\os\Profiles\user_name\Application Data\Microsoft\Excel\XLStart
hvor os er operativsystemmappen eksempelvis windows

Har i andre løsninger så sig endelig til
Avatar billede bak Seniormester
22. november 2002 - 17:50 #3
Du kan også kopiere den over i en ny fil og gemme filen som en xla-fil. Altså et tilføjelsesprogram.
Bagefter finder du dit nye tilføjelsesprogram under Funktioner / Tilføjelsesprogrammer og browser for at finde.
Nu ligger den så inde indtil du selv fjerne den. du kan nu nøjes med Trf(a1).

Som du har gjort nu, er koden automatisk kopieret ind i alle de ark du opretter. Mappe.xlt er den skabelon excel bruger til Ny Fil
22. november 2002 - 17:53 #4
Hvis du har en eller flere funktioner, så kan du også lave dit eget Add-In (tilføjelsesprogram) - en .xla fil - F.eks. MyFunctions.xla
Placeres formodelingt her C:\os\Profiles\user_name\Application Data\Microsoft\Add-In  (Tilføjelser)
Genstart Excel - Vælg Funktioner / Tilføjelser / og marker MyFunctions
(Engelsk - Tools / Add-In)
Nu starter Excel dit tilføjelsesprogram op hver gang Excel startes.
Avatar billede johs_j Novice
22. november 2002 - 21:13 #5
Hvis du anvender en funktion fra et tilføjelsesprogram i et nyt regneark vil det naturligvis virke fint på din maskine. Men hvis du flytter regnearket over på en anden maskine så vil du få en fejlmeddelelse.
Hvis du derimod gemmer den som en skabelon, og så anvender den til nye regneark følger funktionen med.
Avatar billede kmjk Nybegynder
26. november 2002 - 10:17 #6
Det lyder som en god ide med .xla, men jeg kan ikke få det til at virke.

Når jeg går ind i Funktioner / Tilføjelseprogrammer og finder Myfunctions.xla, åbner den .xla filen og så kan jeg bruge min funktion. Når jeg så lukker ned og åbner excel igen, er der sat kryds i myfunctions.xla, men jeg kan ikke bruge den!!!!
Gør jeg noget forkert
Avatar billede hcars Novice
27. november 2002 - 15:08 #7
Hvorfor ikke bare køre funktionen fra en makro og så lægge en knap op på en værktøjslinie.
Avatar billede bak Seniormester
27. november 2002 - 15:18 #8
kan du finde den i funktionslisten?
Funktionen skal være PUBLIC

PUBLIC Function Trf(data)
Avatar billede kmjk Nybegynder
28. november 2002 - 09:16 #9
Den er ikke i funktionslisten
Funktionen er PUBLIC

Selvom der er kryds ved myfunctions i tilføjelsesprogrammer, bliver den ikke loadet!!!!

hcars <-- Det kunne godt lades sig gøre, men funktionen skal bruges som en almindelig funktion
Avatar billede kmjk Nybegynder
28. november 2002 - 10:42 #10
Jeg tror jeg har fundet fejlen. Når jeg starter Outlook for jeg nu at vide at tilføjelsesesprogrammer og SBCMSYNC.DLL ikke er et gyldigt officeprogram. Så jeg må prøve at reparere office iaften, da jeg kører på en Citrix installation.

På min egen PC virker Myfunctions korrekt.
Avatar billede kmjk Nybegynder
28. november 2002 - 10:47 #11
Tak for hjælpen.
I hører nærmere om hvordan det går med reperationen.
28. november 2002 - 10:49 #12
du kan sende mig en mail - har vist nok en lille guide til udarbejdelse af sådan en .xla fil - klik på mit navn og se min mail