Avatar billede balzoo Nybegynder
12. oktober 2000 - 14:05 Der er 25 kommentarer og
5 løsninger

Selvmord

Er det en gidselsituation, hvis en skitzofren true med at begår selvmord???
Avatar billede sjensen Nybegynder
12. oktober 2000 - 14:09 #1
Det kommer an på hvem af dem der truer hvem !!!
Avatar billede delphidaner Nybegynder
12. oktober 2000 - 14:10 #2
Juridisk set, nej.
Avatar billede balzoo Nybegynder
12. oktober 2000 - 14:11 #3
hvad mener du?????
Avatar billede delphidaner Nybegynder
12. oktober 2000 - 14:20 #4
Tja, Sjensen, jeg mener at det er ligegyldigt hvem der truer hvem, der bliver ved med at være et gidsel.
Avatar billede sjensen Nybegynder
12. oktober 2000 - 14:34 #5
jae, det siger du, men husk på at en skitzo er dels en normal og dels en fiktiv person. Hvis den normale del af personen true med selvmord kan det ikke være en gidselsituation. Er der derimod omvendt kan man moralsk sige at der er tale om et gidel, men sandsynligvis ikke juridisk.

Juridisk set ville det svare til at en skitzo der begår selvmord, i virkeligheden er morder !!

eller hva\' ?

Avatar billede hobbez Nybegynder
12. oktober 2000 - 14:41 #6
Hvis man så forestiller sig en form for skitzofreni, hvor der er tre personligheder, og den ene forsøger at dræbe den anden, og det bliver afværget af den tredje....

Kan nummer to - den personlighed der forsøger at dræbe - (der jo samtidig er nummer tre - der afværger) - få nedsat sin straf?

Og under alle omstændigheder, hvordan holder man nummer et straffri - han/hun er jo helt uskyldig?

Sidst men ikke mindst: Hvor mange personligheder skal man have for at opnå grupperabat ved rejser med DSB (De Skizofrene Baner)?

/Rob
Avatar billede steffen Nybegynder
12. oktober 2000 - 14:56 #7
DSB: De Skizofrenes Banner: .. Vi er flere end I tror!
Avatar billede powell Nybegynder
12. oktober 2000 - 15:02 #8
Det kommer and på situationen hvor den skozfrene befinder sig. Det kan ikke være tale om gidsler når det er selvforsvar, eller en krigssituation så må de dø som ægte soldater, og det er jo ingen der kan lif´de stikkere, heller ikke en skizofren.
Avatar billede tlauri Nybegynder
12. oktober 2000 - 15:04 #9
Nej!

Man kan antage wlog at personen kun er spaltet i to.

Der kan kun være én af dem, som er tilstede på samme tid :-)
Den der er tilstede vil være gidseltageren.
Den anden skulle så være gidslet, men:

Et gidsel er kun et gidsel hvis det er klar over det             (altså at det er et gidsel), og den                 ikke-tilstedeværende personlighed er trivielt uvidende om tingenes gang, altså kan der ikke være tale om en gidselsituation, medmindre den tilstedeværende personlighed med vilje tilbageholder den ikke-tilstedeværende, i hvilket tilfælde man taler om en skjult gidselsituation, men det er der jo ingen som opdager.

QED
Avatar billede powell Nybegynder
12. oktober 2000 - 15:08 #10
Husk at den skyldige altid vil blive dræbt i denne situation.
Avatar billede rfogh Nybegynder
12. oktober 2000 - 15:20 #11
Fængslerne er i forvejen overfyldte, og hvis I vil have døde mennesker derind, hvordan mon det så ikke skal gå?

Et mere interessant spørgsmål: Ville en skizofren, der prøver at undertrykke sin \"dårlige\" side, kunne blive anholdt for frihedsberøvelse..?
Avatar billede doug Nybegynder
12. oktober 2000 - 15:32 #12
Hej!

Jeg er den talende papegøje!

Jeg gentager alt hvad tlauri siger!
Avatar billede denboj Nybegynder
12. oktober 2000 - 15:33 #13
læs noget dostovjeskij *LOL*
Avatar billede tlauri Nybegynder
12. oktober 2000 - 15:38 #14
Man kunne også læse noget Dostojevskij ;-)
Avatar billede doug Nybegynder
12. oktober 2000 - 15:39 #15
\"Man kunne også læse noget Dostojevskij ;-)\"
Avatar billede tlauri Nybegynder
12. oktober 2000 - 15:41 #16
Arh, for fanden, kan du ikke finde en anden og irritere?

Doug(hnut)
Avatar billede doug Nybegynder
12. oktober 2000 - 15:42 #17
\"Arh, for fanden, kan du ikke finde en anden og irritere?\"

traurig?
Avatar billede tlauri Nybegynder
12. oktober 2000 - 15:43 #18
Ha, der fik jeg dig - du gentog ikke det hele. Hmm, men det kan du jo nå endnu. Tænke, tænke...
Avatar billede doug Nybegynder
12. oktober 2000 - 15:44 #19
... goooooook, gook, gok, goooooork, goooork ...
Avatar billede denboj Nybegynder
12. oktober 2000 - 15:54 #20
sygt
Avatar billede nomiz Nybegynder
12. oktober 2000 - 16:03 #21
meget, endda...
Avatar billede x_mrtee_x Nybegynder
12. oktober 2000 - 17:29 #22
SHIT hvor er folk mærkelige!

B E E F C A K E ! ! !
Avatar billede mpj Nybegynder
12. oktober 2000 - 22:22 #23
Hmmm...
Med olie under....
Avatar billede phylox2 Nybegynder
12. oktober 2000 - 22:26 #24
Jeg syntes også, at man skulle bruge Eksperten.dk til noget andet end ... Ja - hvad kan man egentligt kalde det uden at nedgære ordet ?
Avatar billede ds-zim Nybegynder
12. oktober 2000 - 22:28 #25
OMFG ROFLOL })
Avatar billede blazer Nybegynder
12. oktober 2000 - 22:30 #26
HAHAHAHAHAA!!!!!!

Det andet sjoveste indlæg jeg nogensinde ahr læst!
Avatar billede mpj Nybegynder
12. oktober 2000 - 22:33 #27
HVem´s

Jeg kan også

EWZAR.JUHGTUHA<EHT-OIHJER !
Avatar billede rfogh Nybegynder
13. oktober 2000 - 15:36 #28
BEEFCAKE???

OK!
Avatar billede morten_b Nybegynder
13. oktober 2000 - 18:13 #29
Er enig med x_mrtee_x:

BEEFCAKE!!!

(Har I ikke set South Park?)
Avatar billede rfogh Nybegynder
13. oktober 2000 - 18:37 #30
Jo da...

Den faldt bare lidt \"off record\", den bemærkning...