Avatar billede naztrida Nybegynder
22. november 2002 - 13:14 Der er 12 kommentarer

Åbn hyperlinks i nyt vindue

Jeg har et problem med min IE 6.0, som har alle opdateringer installeret. Selv om jeg i de avancerede internetindstillinger ikke har sat hak i "Genbrug vinduer ved start af genveje", så åbner de alligevel i mit allerede åbne vindue.

Hvordan gør jeg noget ved det?
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
22. november 2002 - 13:18 #1
øøhm jeg skal lige forstå det rigtigt. Du vil gerne åbne hver eneste link i et nyt vindue? Eller du kan overhovedet ikke få nogle links til at åbne i et nyt vindue?
Avatar billede naztrida Nybegynder
22. november 2002 - 13:24 #2
Jeg vil rent faktisk gerne åbne hvert hyperlink i et nyt vindue (af de hyperlinks, som jeg selv har liggende på min IE. Jo, der er skam links fra nogen sites, der åbner i eksterne vinduer, men kun når de er programmeret til det.
Mine egne hyperlinks åbner aldrig i et nyt vindue, og det er det, jeg gerne vil frem til.
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
22. november 2002 - 13:41 #3
hmmm jeg troede at jeg vidste det. Funktionen stod i tidligere versioner under avancerede indstillinger, men jeg kunne ikke finde den mere. Det er ikke "Genbrug vinduer ved start af genveje", for det virker heller ikke ved mig. Det skulle ikke undre mig hvis den var blevet fjernet...
Avatar billede naztrida Nybegynder
22. november 2002 - 13:44 #4
Men funktionen har været i IE 6 - jeg har kunnet tidligere. Faktisk tror jeg, at det forsvandt med Sikkerhedspakke 1, men jeg tænkte, at der måske var en metode til at omgå det...

Men ellers tak for forsøget!
Avatar billede hobbez Nybegynder
22. november 2002 - 16:19 #5
Omgåelse:

Hold SHIFT nede, når du klikker på et link.

/Rob
Avatar billede kwo Nybegynder
01. december 2002 - 08:12 #6
hobbez>

Genialt tip! Selv om det ikke er mit spørgsmål er det lige før jeg ville give dig point for det.  :-)
Især nyttigt ved de f.... sider hvor højreklik er valgt fra.
Avatar billede hobbez Nybegynder
01. december 2002 - 13:39 #7
kwo: Et andet tip så, til de sider hvor højreklik er valgt fra, hvis du f.x. gerne vil se kode, eller properties (fx. på et billede).

Højreklik OG HOLD HØJRE MUSEKNAP NEDE. Tryk på RETUR for at lukke dialogboksen der kommer op, og først da slipper du højre musetast.

PS: Der er sikkert scripts derude hvor tricket ikke virker.

/Rob
Avatar billede kwo Nybegynder
01. december 2002 - 21:13 #8
Ja, nu begynder det at dæmre med fiduserne. Kom også selv i tanker om en tredie jeg hørte engang for at omgås højreklik der er slået fra:
Klikke med venstre musetast, holde den nede mens man klikker med højre og også holder den nede, så slippes først venstre og så højre.
Avatar billede naztrida Nybegynder
02. december 2002 - 08:52 #9
Jeg skal love for, at I har en masse gode tips og ideer, men mit problem er jeg desværre ikke rigtig kommet videre med. Men tak for entusiasmen!  ;o)
Avatar billede naztrida Nybegynder
02. december 2002 - 08:54 #10
I øvrigt så er problemet størst, når jeg klikker på mine hyperlinks - altså dem jeg har liggende som mine favorites - og det kan ikke omgås ved brug af shift.
Avatar billede hobbez Nybegynder
02. december 2002 - 09:25 #11
Prøv denne: http://www.winhelp.dk/95aa2.htm

Men når du klikker på foretrukne i din browser, så skal den da åbne siden i samme browser ?!?!??!

/Rob
Avatar billede naztrida Nybegynder
02. december 2002 - 09:33 #12
Næh - hvis jeg beder den om at åbne alle hyperlinks i nyt vindue, så ville jeg da mene, at det var det, den burde gøre... Det har som sagt virket tidligere og er holdt op med det med, desværre...

Jeg har prøvet tippet på det link, du har sendt mig, men det virker ikke.