Avatar billede ocb Nybegynder
22. november 2002 - 11:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan finder man den type RAM ens maskine skal bruge....?

Uden at skille computeren ad og kigge på de RAM der sidder i forvejen....??

Er det muligt eller skal man skille den ad hver gang??
Avatar billede peet-49 Novice
22. november 2002 - 11:30 #1
Det kan du se i manualen, der fulgte med maskinen. I dag findes der tre typer til de nye bundkort,SD, DDR og RG ram, de to første er relevante SD ram er 168 pins med to slidser i bunden, og DDR (PC2100 osv.) har kun een slids i bunden.
Avatar billede ocb Nybegynder
22. november 2002 - 11:52 #2
Der fulgte ingen manual med maskinen - desværre
Avatar billede ocb Nybegynder
22. november 2002 - 11:53 #3
>peet49> hedder det ikke RD ram?
Avatar billede peet-49 Novice
22. november 2002 - 12:02 #4
Det du skal bruge, er enyen SD eller DDR ram, det kan du kun se ved, at åbne dit kabinet.
Avatar billede peet-49 Novice
22. november 2002 - 12:06 #5
Hvorfor afviser du et rigtigt svar, kommentar udbedes.
Avatar billede ocb Nybegynder
22. november 2002 - 12:09 #6
Det er ikke så groft som du udtrykker det...... jeg prøver bare at finde ud af om der er en metode til at finde ud af hvilken ram maskine skal bruge hvis man kommer hen til en fremmed maskien <u>uden</u> at skille den ad.....

mvh
ocb
Avatar billede peet-49 Novice
22. november 2002 - 12:24 #7
Det kan du hvis du downloader SisoftSandra  www.sisoftware.co.uk/sandra
Avatar billede ocb Nybegynder
22. november 2002 - 12:43 #8
Det prøver jeg lige....... :-)