Avatar billede blitzkrieg Nybegynder
22. november 2002 - 10:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

swapfil (fejl ved HVER opstart)

hej

hver gang jeg starter windows siger den der er "problemer" med swapfilen(sidefil) og at jeg skal angive en ny størrelse for den (der står også i fejlmeddelsen hvordan man gør).
når jeg så trykker på "skift" siger den "windows oprettede en midlertigdig side fil på computeren, fordi der opstod et problem ved konfiguration af sidefilen, da du startede computeren. Den samlede størrelse på sidefilen på alle drev er muligvis noget større end du angav."
den skriver så at "samlet størrelse på sidefil for alle drev er 20 MB) - jeg angav den til at være 512 både som min og max.
under fanebladet for "virtuel hukommelse" er der følgende

valgte drev:
tilgængelig plads: 55 GB (af 100 GB, 1 drev)
størrelse ved start(MB): 512
maksimal størrelseMB): 512

alle drev:
minimalt tildelt: 2 MB
anbefalet: 382 MB
aktuel tildeling: 20 MB

den er ALTID 20 MB ligemeget hvad jeg gør og sætter den til og jeg får ved HVER opstart en fejlmeddelse herom.

anden info:
windows 2000 pro SP3
100 GB IBM GXP
Avatar billede blitzkrieg Nybegynder
22. november 2002 - 10:44 #1
jeg har kun 1 drev alt i alt.
Avatar billede hsm Nybegynder
22. november 2002 - 10:45 #2
Har du prøvet at køre en chkdsk på maskinen?
Avatar billede kmjensen Nybegynder
22. november 2002 - 10:47 #3
du skal boote på din win2k cd ligesom ved en ny installation, og vælge at den skal reparere installationen istedet for ny installation
Avatar billede sekam Nybegynder
22. november 2002 - 10:50 #4
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. november 2002 - 11:44 #5
prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows 2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. november 2002 - 11:45 #6
Jeg har selv været ude for fænomenet, efter mange kampe med systemet endte det med en helt ny installation, men prøv først en repair, du kan være heldig at det virker.
Avatar billede venturer Nybegynder
22. november 2002 - 13:56 #7
Måske et lidt banalt spørgsmål.. Men har du husket at klikke på "Set" når du har defineret størrelsen på din pagefil? Det er IKKE nok bare at klikke OK.
Avatar billede blitzkrieg Nybegynder
23. november 2002 - 23:37 #8
beklager ikke har skrevet tilbage noget før, men sekam gav det rigtige svar, det var helt perfekt.
Avatar billede sekam Nybegynder
23. november 2002 - 23:46 #9
Np. :)
Avatar billede blitzkrieg Nybegynder
25. november 2002 - 19:46 #10
.