Avatar billede halnet Nybegynder
12. oktober 2000 - 12:12 Der er 50 kommentarer og
6 løsninger

Kan dette bruges?

Jeg har brug for lidt feedback på http://www.haldesign.dk/eksperten.gif (110kb).

Kan det bruges til at repræsentere et webdesignfirma?
Ja... MEN?
Nej... FORDI?

@13 ?

- Anders

Avatar billede jwolf Nybegynder
12. oktober 2000 - 12:14 #1
LOL!! kalder du dig selv for webdesigner? :o)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
12. oktober 2000 - 12:19 #2
Nej, fordi at det er for \"simpelt\". Menuen sidder for lang nede og skriften er ikke \"professionel\".

Jeg har ikke så meget at sige .. måske skulle der være noget illustration/billede på \"forsiden\".

7^@13 fordi jeg godt kan li\' den type simpelt design (bruger selv et i nogenlunde samme stil på en chat)
Avatar billede stroehm Nybegynder
12. oktober 2000 - 12:24 #3
>>jwolf - rolig nu, hvad er det du har opfundet, der gør dig så overlegen ? - et elle andet møg på chart.dk ?

>>halnet
Dine runde hjørner er temmelig overdimensionerede, og skrift typen du bruger til dit logo samt knapper - er efter min mening ikke særlig pålidlig i sin udstråling !

Ellers kan den sikkert sagtens konkurre med mange af dem som ligger på chert.dk under webdesign kategorien.

Men du skal ikke regne med at din hjemmeside vil bringe dig til mange kunder. Til dette skal du bruge en salgs konsulent, med god tålmodighed, så kan det være at du får lidt at se til.

Men groft sagt - så er der  et godt stykke vej, mht design, førend du ka´n gøre dig bermærket i kamp arenaen !

:)
Avatar billede jwolf Nybegynder
12. oktober 2000 - 12:25 #4
som designer side vil jeg give den højst 7 pil ned. især dit valg af font er helt gal..
Avatar billede halnet Nybegynder
12. oktober 2000 - 12:27 #5
Hvis i har tålmodighed... så må i gerne give samme kritik af http://www.halnet.dk

- Anders
Avatar billede stroehm Nybegynder
12. oktober 2000 - 12:27 #6
Chart.dk er  et udemærket eksempel på at 80% af dansk internet sucks ! - set med garfiske øjne !

Du ser heller ikke et firma med respekt for sig selv og deres kunder, have det grimme chart.dk logo på deres site.

Derudover, giver chart.dk slet ikke hits der er  af betydning for din virksomhed - det kan man jo nemt vuderer udfra deres egen statistik.
Avatar billede jwolf Nybegynder
12. oktober 2000 - 12:28 #7
stroehm >> jeg er selv grafiker...
Avatar billede halnet Nybegynder
12. oktober 2000 - 12:28 #8
hmmm... jeg har ikke noget med chart at gøre...

- Anders
Avatar billede stroehm Nybegynder
12. oktober 2000 - 12:29 #9
>>halnet

www.halnet.dk

ser mere seriøs ud end den gif du har uploadet !
Men der er mange små detaljer som kunne tilføjes eller ændres...
Avatar billede mizzd Nybegynder
12. oktober 2000 - 12:29 #10
Nej, den kan ikke bruges til at repræsentere et webdesignz-firma :(

FORDI: Det R ikke proffesionelt nok, det ligner mere en privat hjemmeside eller sådan noget! Prøv at ændre skrifttypen, læg nogen flere grafiske elementer i, og øv dig lidt med dit grafik-program ;)

Du har en fremtid, men giv dig lidt tid inden du starter et firma ;)

QnuZz fra MiZzD
www.snooz.dk
Avatar billede halnet Nybegynder
12. oktober 2000 - 12:29 #11
Men jeg HADER grafik, så hvis der er en der vil tjene nogle gysser og designe de opgaver jeg får, så laver jeg programmeringen(det sjove)... hehe!

- Anders
Avatar billede jwolf Nybegynder
12. oktober 2000 - 12:30 #12
halnet.dk er en del pænere.. bortset for et par småting jeg ville ha\' lavet anderledes hvis det skulle holdes i den stil.
Avatar billede halnet Nybegynder
12. oktober 2000 - 12:30 #13
-> stroehm
Hvad f.eks?

- Anders
Avatar billede snedled Nybegynder
12. oktober 2000 - 12:31 #14
Selve idéen er fed, men skrifttypen signalerer ikke ligefrem seriøsitet. - Hvis du laver en lidt mere \"stiv\" skrifttype, så vil det være fedt.

/snedled
Avatar billede mizzd Nybegynder
12. oktober 2000 - 12:31 #15
Jeg elsker grafik, og jeg kan da godt deZine DIT site, gratis (mod forevisning af button)...

Ikke dine jobs, men dit site...

Intereseret?

Check ind på: www.snooz.dk/graphx - SnOOz GraphX

QnuZz fra MiZzD
www.snooz.dk/graphx
Avatar billede halnet Nybegynder
12. oktober 2000 - 12:31 #16
-> jwolf
Hvad f.eks?

- Anders
Avatar billede stroehm Nybegynder
12. oktober 2000 - 12:31 #17
>>jwolf

wauw - har du en erhvervs uddannelse.

Igennem de 11år jeg har været iden grafiske branche, har vi gået langt udenom grafikerens avis design, og brugt talenter og designere i stedet.

Grafiker er da bare almindelig håndværker uddannelse, det gør sgu ingen til kunstnere !

*LOL*
Avatar billede denboj Nybegynder
12. oktober 2000 - 12:32 #18
jeg regner ikke med at du mener at den skal have den størelse når den bliver langeret som andet end et gif billede - Ihvertilfælde vil jeg anbefale at du laver den noget større. - så den passer til 800 X 600 ig 1024 X 768

Men jeg kan rigtigt godt lide opbygningen og farvevalget - Det ser godt ud at menuen hænger ind over teksten - ditto toppen. Og farverne er meget behagelige

Jeg er ikke helt glad for den skrifttype du har valgt til headline og menu - Den ligner sgu efter min mening et eller andet der kunne være skrevet af en 2. klasses skoledreng.
Avatar billede jwolf Nybegynder
12. oktober 2000 - 12:33 #19
hmmm.. måske var mit ordvalg forkert.. jeg er student og selvlært.. Designer var måske mere korrekt.. whatever.. jeg ved hvad jeg kan :o)
Avatar billede denboj Nybegynder
12. oktober 2000 - 12:34 #20
og ja en lille kende grafik ville være sagen - men ikke for meget - bare et eller andet lille pænt billede
Avatar billede jwolf Nybegynder
12. oktober 2000 - 12:35 #21
http://www.snooz.dk/graphx/ - hmmm.. ingen kommentarer :o)
Avatar billede mizzd Nybegynder
12. oktober 2000 - 12:40 #22
jwolf: Hmmmm.... Hvad mener du....? *S*
QnuZz fra MiZzD :)
Avatar billede stroehm Nybegynder
12. oktober 2000 - 12:41 #23
>>halnet

Du kunne lave din border til 1px på din indholds tabel.

Sætte 1px streg sort - 1px fra den sorte bjælke, altså en tynd streg under top bjælken.

Istedet for lodrette streger i menuen, så få en lille pixel fnidr ting som erstatning, og er du vovet kan det være i en fræk farve.

Det kunne også være en ide med et nyt billede pr. katagori, istedet for at det er det samme der går igen, endnu bedre hvis billedet relaterer til indholdet af kategorien.

I bunden af din tabel, skal den gentagende tekst, måske adskilles fra indholdet med en 1px grå elle lignende streg, så den sidder i bunden samme sted, på alle siderne.

Der selv følgelig tusind andre ting - men jeg ville jo ikke lave den om - bare tilføje lidt detaljer !

:)
Avatar billede halnet Nybegynder
12. oktober 2000 - 12:47 #24
-> stroehm
Dejligt... det kan jeg bruge!!
Jeg har overvejet at bruge samme idé fra halnet til haldesign... i andre farver... bliver det for meget?

- Anders
Avatar billede stroehm Nybegynder
12. oktober 2000 - 12:47 #25
>jweb

OK med alt respekt.

Lever du af design uden uddannelse, må du være talentfuld, og jeg skal jo ikke rakke dit arbejde ned når jeg ikke har set det.

Jeg skulle bare lige have afløb, der er så mange herinde som diskuterer design, men jeg har ikke rigtigt set noget endnu, altså herinde.

Men på den anden side, hvad er design ?
- Der findes en stil for hver smag, men det er jo kritikkerne som bedømmer det, og de har også deres egen smag, så et eller andet sted er der vel to verdener : den blå stemplede og resten !

;)
Avatar billede jwolf Nybegynder
12. oktober 2000 - 12:51 #26
stroehm >> jeg lever ikke af at designe..
jeg lever af mine fritidsjobs og af SU! :o)
men jeg har mit eget firma sammen med en programmør...
Avatar billede jwolf Nybegynder
12. oktober 2000 - 12:55 #27
jeg har bl.a. lavet http://www.ita.ghs.dk/grenaabowlingcenter/

det er længe siden og jeg brugte ikke ret meget tid på den! Der er en masse jeg ville lave om i dag hvis jeg skulle, men de er tilfredse, såeh..
Avatar billede stroehm Nybegynder
12. oktober 2000 - 12:56 #28
>>halnet

Nej - det tror jeg ikke bliver for meget !

Men du skal overveje om du vil bruge farver med ligeså meget kontrast og fart på !

Prø evt. med farver som er i samme tone og ligger tæt op ad hinanden eks. :

003366 - 006699 - cccc33 - ffffff

brug den orange til fnidr - pletter osv. som kan hjælpe folks øjne med at få øje på vigtige elementer samt diregerer læse rækkefølgen af sitet. Brug evt. hvid lysegrå til links og tekst.

Faverne jeg slynger ud, er lige ud af hovedet og fra webpaletten, er ikke så kønne - så for at finde de optimale farver - må du selv eksperimenterer, men det giver en ide om hvad jeg mener !

Men mange vil sikkert sige mig imod, da det giver et monotont farve valg, men det kan jeg godt li\' !

:)
Avatar billede jwolf Nybegynder
12. oktober 2000 - 12:57 #29
nææ! vil I se designer så ta et kig på http://www.fli7e.de/

han ka\' sgu\' si\' sager! :o)
Avatar billede stroehm Nybegynder
12. oktober 2000 - 13:02 #30
>>jwolf

Det gør jeg heller ikke, heldigvis da - jeg vile skræmme kunderne væk.
Jeg laver det som designeren / tegneren finder på, og udarbejder det til tryk eller web !

Men min hobby er webdesign og digital kunst.
Avatar billede stroehm Nybegynder
12. oktober 2000 - 13:05 #31
>>jwolf

fli7e
Den ser godt ud !
:)
Avatar billede halnet Nybegynder
12. oktober 2000 - 13:29 #32
Hvad så nu???

http://www.haldesign.dk

- Anders
Avatar billede snedled Nybegynder
12. oktober 2000 - 13:32 #33
Jo, Anders.

Rigtig fed idé at inkorporere(?) det i dit emperiums design idé. *s*

Du skal bare lige ha\' fundet et billede som ikke er det samme...

/snedled
Avatar billede jwolf Nybegynder
12. oktober 2000 - 13:32 #34
jeg savner lidt farve i dit logo/banner.. bare en lille bitte smule :o)
Avatar billede jwolf Nybegynder
12. oktober 2000 - 13:36 #35
og onmouseover effekten er for mørk..
Avatar billede mizzd Nybegynder
12. oktober 2000 - 13:45 #36
jwolf: Hvad mente du med \"www.snooz.dk/graphx, ingen kommentar :o)\" ???
QNuZz fra MiZzD
Avatar billede jwolf Nybegynder
12. oktober 2000 - 13:50 #37
jeg mente at jeg ikke syntes om designet..
Avatar billede tnh Nybegynder
12. oktober 2000 - 14:15 #38
Kiggede lige på:
http://www.ita.ghs.dk/grenaabowlingcenter/

Lad os bare sige at den falder mig meget i øjnene - av for helvede!

-> tnh
Avatar billede nygma Nybegynder
12. oktober 2000 - 14:16 #39
jeg mener at designet er i top, men farverne er matte og kedelige. Med hensyn til det hvide rundt om drop det.

MVH Kenneth Nørgaard

AKA Nygma
Avatar billede jwolf Nybegynder
12. oktober 2000 - 14:18 #40
falder i øjnene, og av for hel...? forklar :o)
Avatar billede halnet Nybegynder
12. oktober 2000 - 14:21 #41
Avatar billede tnh Nybegynder
12. oktober 2000 - 14:23 #42
-> jwolf

Jeg synes at dit farvevalg er helt hen i vejret... Hvis det var en side jeg skulle færdes meget på, ville jeg enten være nødt til at skrue ned for kontrasten eller tage solbriller på...
Hvorfor er login-baggrunden hvid, og ikke som på resten af siden???

-> tnh
Avatar billede halnet Nybegynder
12. oktober 2000 - 14:38 #43
-> nygma
Din pissant!
http://www.eksperten.dk/spm/28652

->øvrige
Tak for en god debat!

- Anders
Avatar billede rfogh Nybegynder
12. oktober 2000 - 15:09 #44
Det ser godt ud, men det virker ikke \"seriøst\" som firma-side...  Desværre

Jeg synes ellers det er fedt...
Avatar billede halnet Nybegynder
12. oktober 2000 - 15:19 #45
-> rfogh
Jeg skal lige vide hvad du kommenterer
www.halnet.dk / www.haldesign.dk eller www.haldesign.dk/eksperten.gif ???

Jeg synes da det er rimelig seriøst... (glem gifen)!

- Anders
Avatar billede denboj Nybegynder
12. oktober 2000 - 15:25 #46
jeg tror da sagtens at det kan blive en seriøs firma side når det bliver pillet ud af giffen og sat op (og skrifttypen ændres sæføli
Avatar billede halnet Nybegynder
12. oktober 2000 - 15:28 #47
Jeg tror den generelle holdning er at det IKKE er pænt!!
( http://www.haldesign.dk/eksperten.gif )

Jeg holder stilen fra www.halnet.dk ...

- Anders
Avatar billede mosegris.dk Nybegynder
12. oktober 2000 - 21:40 #48
Hej Anders!

Halnet.dk er FEDT!! HVordan har du lavet det?? Kan man/jeg lave det uden ASP??

M.v.h.
Rasmus Lind

PS. Grafik er da sjovt :o)
Avatar billede halnet Nybegynder
13. oktober 2000 - 09:52 #49
-> mosegris.dk
Ja, det kan du sagtens lave uden PHP/ASP.
Der er dog få ting du ikke kan lave, f.eks. domænesøgning, kontakt m.m. (Det kan du lave i cgi!).

- Anders
Avatar billede stroehm Nybegynder
13. oktober 2000 - 10:55 #50
>>halnet

Den er da næsten ligesom den gamle, had med detaljer og format ???
:)
Avatar billede void Nybegynder
16. oktober 2000 - 00:14 #51
MizZ-> Tsk tsk tsk tsk... Hvordan kan du vide om han har en fremtid? Så vidt jeg ved er du 13 så hvad kender du egentlig til denne branche????????????? \"Min far er i denne branche så jeg kender MASSER til det\" <--- Ja det er flot MizZ... Tror såmænd du har meget at lære! ;)

the VoiD
Avatar billede rfogh Nybegynder
16. oktober 2000 - 09:44 #52
halnet>> Det gik selvfølgelig på giffen... Det var jo den ?et gik på...
Avatar billede halnet Nybegynder
16. oktober 2000 - 09:47 #53
okie...
Tak for respons...

- Anders
Avatar billede rfogh Nybegynder
16. oktober 2000 - 09:49 #54
...men ellers synes jeg bestemt den er et friskt pust til en ellers kedelig design-verden (alt er lidt for firkantet)...

Jeg kunne godt finde på at blive kraftigt inspireret :o) Hvis det er iorden...
Avatar billede halnet Nybegynder
16. oktober 2000 - 09:52 #55
-> rfogh
Du kan bruge det lige som du vil... jeg kommer ikke til at bruge det(gifen)!

- Anders
Avatar billede rfogh Nybegynder
16. oktober 2000 - 09:53 #56
Mange tak :o)