Avatar billede svenderik Nybegynder
12. oktober 2000 - 11:50 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Logonscript virker ikke på Windows 2000 pro

Jeg  har instaleret en Windows 2000 pro som skal logge på et Novell net værk.
Jeg har brugt windows novell client.

Når jeg logger på netværket, så fejler logon scriptet. Således at forstå at vores fælles drev ikke bliver mappet / tilsluttet. Det besynderliger er, at hvis jeg tilslutter drevene manuelt er der ingen problemer.

Nogen bud på hvad der går galt ?

MVH
Svend Erik

Avatar billede sjensen Nybegynder
12. oktober 2000 - 11:58 #1
Kan du ikke lige vise os det script du bruger ?
Avatar billede svenderik Nybegynder
12. oktober 2000 - 12:03 #2
Her er det

PCCOMPATIBLE
NO_DEFAUL

MAP DISPLAY OFF
SET UN=\"%LOGIN_NAME\"
WRITE \"Good %GREETING_TIME %LOGIN_NAME. Time is %HOUR:%MINUTE\"
MAP ROOT G:=svernavn\\VOL1:\\APPL
MAP ROOT J:=servernavn\\VOL1:\\HDREV
MAP ROOT I:=servernavn\\VOL2:\\USERS\\%LOGIN_NAME
MAP ROOT X:=servernavn\\VOL1:\\
MAP ROOT Y:=servernavn\\SYS:\\

Det er virker fint på win95, win98 og winnt40
Bare ikke på win 2000 pro

MVH
Svend Erik
Avatar billede sjensen Nybegynder
12. oktober 2000 - 12:24 #3
hmmm... Som novell script ser det jo fint nok ud, bortset fra de par stavefejl du har lavet i dit svar (NO_DEFAUL og MAP ROOT G:=svernavn\\VOL1:\\APPL), så spørgsmålet er hvilke fejlmeddelelser der kommer når du kører det ?

Er du i øvrigt sikker på at novell klienten kan køre på w2k ? Jeg husker vi havde en hel del problemer med den første vi fik til w95 og da vi startede med NT skulle vi bruge en anden version, så det kan jo tænkes at den version du bruger ikke virker under W2k.

Når du skriver at scriptet fejler (opg at drevene ikke bliver mappet) kan du så se nogen fejl meddelelser, og hvis, hvad siger de ?

Og hvis ikke, så er det spørgsmålet om du har adgang til, og evt. rettigheder til, det drev/dir på novell serveren hvor bl.a. MAP (z:\\public?)ligger, men den bruger du logger på med.

Så vidt jeg husker mapper klienten et eller flere drev (x:,y: og Z:) på novell serveren s^ledes at der kan køres de programmer der ligger på serveren. F.eks. Map o.s.v.

Er der plads til at skabe disse drev ?

Som du kan se har jeg ikke noget endeligt bud på hvad der kan være galt, men jeg håber at du har fået et par ideer du kan afprøve og se om noget af det hjælper.
Avatar billede snowball Novice
12. oktober 2000 - 13:17 #4
Du er godt klar over du ikke kan bruge den samme klient til NT/2000 som du kan til Win9x ik\' !?!?!

NT/2000 klient (ver. 4.8): http://webapps.novell.com/cgi-bin/custom/corp/esd/vrtlbox.pl?NOVELL_PID=87000505.01d&TEMPLATE=2000s_en&TEXT=0

Win9x klient (ver. 3.3): http://webapps.novell.com/cgi-bin/custom/corp/esd/vrtlbox.pl?NOVELL_PID=87000504.01c&TEMPLATE=2000s_en&TEXT=0

Snowball
Avatar billede svenderik Nybegynder
12. oktober 2000 - 13:49 #5
Lad os lige holde fast i hvad jeg gør.
Jeg bruger IKKE Novells client. Jeg bruger Microsoft client til nowell
Avatar billede sjensen Nybegynder
12. oktober 2000 - 13:51 #6
Og er du sikker på at den virker til W2K ?
Avatar billede snowball Novice
12. oktober 2000 - 13:55 #7
Jeg ville nu gå over til at bruge Novells egen klient hvis jeg var dig. M$ og Novell er ikke ligefrem allerbedste venner !!!

Snowball
Avatar billede svenderik Nybegynder
12. oktober 2000 - 13:58 #8
Svar til sjensen
Devære når jeg ikke at se hvad der sker.
I og med at det er den samme bruger (mig selv) der godt kan logge på serveren med win 98 tror jeg ikke at det er et retigheds problem.

Til Snowball
Lad os lige holde fast i hvad jeg gør. :-)

Jeg bruger IKKE Nowells client. Jeg bruger Microsoft client til windows. Årsagen er at jeg håber at der er en bedre intigation mellem windows 2000 og Nowell. Jævnfør mit tidligere spørgsmål om Windows NT 40 op mod Nowell.
Noget tyder på jeg kan begynde at alle data i Novell NDS direkte på kryds og tværs i Windows 2000 pro.
Avatar billede sjensen Nybegynder
12. oktober 2000 - 14:05 #9
prøv at fjerne linie \"Map display off\". Så kan du se hvad der sker
Avatar billede twister10 Nybegynder
12. oktober 2000 - 16:39 #10
Hej Svenderik !

Prøv at fjerne ALT der ikke er nødvendigt, og kør videre med dette eksempel :

no_default
map root y:=servernavn/sys:

Fejlen er at du benytter backslash \\ dette kan godt driller under win2000, prøv at indsætte dette ovenstående eksempel, og KUN dette for en bruger og se hvad der sker :-)

Så brug / og ikke \\ !!

Avatar billede kennethf Nybegynder
09. november 2000 - 12:09 #11
Jeg tror at fejlen er at den \"microsoft\"-Novell client du bruger ikke understøtter NDS.

Prøv i stedet at ligge en fil på serveren i directory SYSTEM der hedder net$log.dat på SYS volumen.

Kopier så login scriptet fra tidligere på siden ind i denne fil og log ind igen.

Jeg holder dog stadig med svenderik der siger at du skal installere Novells client til Windows 2000 så du får fuld NDS kombabilitet.

PS. NET$LOG.DAT er den fil som en netware 3.X server ligger i sys:system denne fil indeholder login scriptet og dette bliver afviklet hvis man bruger en IKKE NDS client.

Hilsen
DCE Datacentret A/S
Kenneth Filipsen
Avatar billede svenderik Nybegynder
09. november 2000 - 12:51 #12
Hmm der er lagt mange gode resurcer uden at vi ramte helt rigtigt. Dog syntes jeg at der skal tildels et \"par\" point for den gode vilje. Efterfølgende har jeg fundet ud af Microsoft egen Nowelle Client ikke under støtter Novell 5.xx.
Så vidt jeg kan se er svenderik mig selv så..:-)