Avatar billede zeron1111 Nybegynder
21. november 2002 - 15:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Søgemaskine Access 2000

Access 2000 db søgemaskine dvd-film/spil:

Tabel = tblFilmSpil
Formular = frmSøg
Forespørgsel = fspSøg

Jeg ønsker at lave en søgemaskine i et formular-textfelt (Forms!frmSøg!txtsøg) (Lost Focus Event)  således at hvis man f.eks. skriver:
Arm

så får man:
Armageddon
Quake II:Scourge of Armagon
Brothers in Arms

fra tabellen tblFilmSpil
Jeg har prøvet at:
1) lave en forespørgsel (fspsøg) hvor Criteria-feltet = *[forms]![frmsøg]![txtsøg]*
og sende data fra formularen til forespørgslen med
DoCmd.OpenQuery "fspsøg"

2) og omvendt:
Criteria-feltet = [forms]![frmsøg]![txtsøg]
og VBA bag formularen:
txtsøg = "*" & txtsøg & "*"
DoCmd.OpenQuery "fspsøg"

men den kommer bare ud med feltoverskrifterne og en hvid tom række. Det samme med:

3) varSøgTitel = DLookup("[titel]", "tblFilmSpil", "[titel] = '" & Forms!frmsøg!txtsøg & "'")

4) En Inputbox med [indtast søgeord] i forespørgslens criteria-felt dur heller ikke, da man så skal skrive HELE titlen ligesom med DlookUp ovenfor. Pointen er at brugeren ikke gider skrive /ikke kan huske hele titelnavnet som han søger.

Nogen der har løsningen?
Avatar billede terry Ekspert
21. november 2002 - 15:34 #1
Try this in thecriteria field

LIKE "*" & [forms]![frmsøg]![txtsøg] & "*"
Avatar billede zeron1111 Nybegynder
21. november 2002 - 16:24 #2
Perfekt. Tak!
Opretter du et svar så du kan få dine 60 points?

LUKKET!
Avatar billede terry Ekspert
21. november 2002 - 18:16 #3
thanks