Avatar billede k.k Nybegynder
21. november 2002 - 14:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

kan ikke modtage vedhæftede filer

Vedhæftede filer, der blokeres af Outlook, hvordan kan lave om på det??
Avatar billede prodic Mester
21. november 2002 - 14:40 #1
Der findes et herlig værktøj DetachXp som nemt og smertefrit kan klare det for dig.
Du udvælger hvilke filer du betragter som sikre, og så kører det ellers som du ønsker det.
Avatar billede onki Nybegynder
21. november 2002 - 14:42 #2
funktioner>>indstillinger>>sikkerhed>>

fjern hakket i det punkt med vedhæftede filer
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2002 - 13:39 #3
Outlook 2000/XP blokerer som standard vedhæftede filer der kan have et usikkert indhold. Det betyder ikke at de vedhæftede filer slettes fra mailen - de er bare ikke adgang til dem, og de kan hverken videresendes eller gemmes på harddisken.

Det kan være ret irriterende hvis man for eksempel får tilsendt en *.exe-fil som man skal bruge, og som man ved med sikkerhed ikke er "farlig".

Hvis du kører op imod en Exchange-server er det administratoren på mail-serveren der bestemmer hvilke filer du skal have adgang til (men det er der også råd for) :

Outlook (og Exchange) deler filtyperne op i to niveauer, hvor niveau 1 er de filer som er blokeret og man dermed ikke har adgang til. Niveau 1 omfatter som standard følgende filtyper :

ade, adp, bas, bat, chm, cmd, com, cpl, crt, exe, hlp, hta, inf, ins, isp, js, jse, lnk, mda, mdb, mde, mdz, msc, msi, msp, mst, pcd, pif, reg, scr, sct, shs, url, vb, vbe, vbs, wsc, wsf og wsh.

For at ændre på denne liste, kan du tilføje streng-værdien Level1Remove (REG_SZ) på følgende sted i registreringsdatabasen :

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\10.0\Outlook\Security

Inholdet af værdien sætter du til de filtyper der skal fjernes fra Niveau 1 (altså dem du gerne vil have adgang til) - for eksempel : "exe;bat;msi;url" (adskilt af semikolon og uden anførselstegn).

Genstart nu Outlook, og så skulle du have adgang til filerne.