Avatar billede elmer66 Nybegynder
21. november 2002 - 08:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

For mange brugere ???

Hej. Jeg har sat en IIS op på en maskine herhjemme.

Det fungerer fint, bortset fra denne lille fejl, som dukker op med jævne mellemrum:

---snip---
Siden kan ikke vises
Der er for mange brugere på webstedet i øjeblikket.
----------------------------------------------------------
Prøv følgende:

Klik på knappen Opdater, eller forsøg igen senere.

Åbn www.----.dk startsiden, og find hyperlinks til de ønskede oplysninger.
HTTP 403.9 - Adgang forbudt: For mange brugere har oprettet forbindelse
Internet Information Services
----------------------------------------------------------

Der er bare det ved det, at jeg er den eneste bruger indtil videre. Jeg har ikke haft andre besøgende, og har ikke offentliggjort min adresse endnu.

Fejlen er vel noget med antal tilladte brugere, men hvor retter jeg det!

Jeg kører med WinXP-pro.

Hilsen Brian
Avatar billede medions Nybegynder
21. november 2002 - 08:04 #1
Det er fordi den IIS du får med ved XP eller Windows 2000 Proff, er begrænset til max at måtte have 10 bruger online sammetidig <- ellers var det 4 kan jeg ik' lige huske, men ihvertfald ik' mere end 10!

-Hvis du vil ha' flere må du købe Windows 2000 Server...

//>Rune
Avatar billede elmer66 Nybegynder
21. november 2002 - 09:35 #2
Ja, jeg mener at det er 10 brugere, men jeg er jo alene om at teste/opbygge stedet...!

Det kan da ikke være mig selv der tæller som 10 brugere, eller hva?

Brian
Avatar billede jones_net Nybegynder
21. november 2002 - 13:52 #3
så vidt jeg husker er det ikke 10 brugere, men 10 connections, og 1 bruger laver flere connections, så derfor er det reelt 3-5 brugere der kan være online samtidig, alt efter hvor mange sider de har åbne hver...

Du har ikke skrevet et sted i IIS'en, at du kun vil have max x antal connections?

/J
Avatar billede jones_net Nybegynder
21. november 2002 - 13:53 #4
prøv evt, med en helt simpel index.html med et "hello World" i, uden alæt muligt andet tingeltangel...

/J
Avatar billede medions Nybegynder
21. november 2002 - 15:10 #5
elmer66> Hvis du glemmer at lukke dine recordsets efter brug, vil de jo blive ved med at være åbne, og derfor reacte somom der var flere brugere...! -hvis du bruger ASP, så kan du lukke dem ved at gøre sådan her efter brug:

Set objRs = Nothing
objConn.Close
Set objConn = Nothing

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
29. november 2002 - 16:01 #6
Thx 4 Poinz

//>Rune