Avatar billede stein Nybegynder
21. november 2002 - 00:36 Der er 13 kommentarer

Hentbilleder.dk - hvad syntes i?

Jeg vil bare lige høre, om hvad folk syntes om http://www.hentbilleder.fastweb.dk ? ved godt at siden ikke rigtigt passe helt ind til billederne, men eller ud over det?

p.s hvis nogen er intersseret i at hjælpe lidt til.. så skriv til mig på martin@leinstein.dk så jeg kan få den endnu flotter... *S*

Håber i vil komme men nogle kommentar!
Avatar billede wwwop Nybegynder
21. november 2002 - 01:22 #1
meget engelkt design.. som jeg kan lide det

det er barestemt ikke det værste jeg har set!!! helt klart en side jeg vil besøge frem over...
Avatar billede humlebidk Nybegynder
21. november 2002 - 02:26 #2
Enkelt design. detaljegraden kunne der dog ønskes lidt mere af. prøv at arbejde lidt mere med css. tekster, menuer og lister kunne godt centreres mere på siden. du må godt anbringe et billed på venstre side af forsiden, der er jo alligevel et bart stykke. gerne noget halvgennemsigtigt i matchene farver. overvej desuden en mørkere blå til toppen, samt at gøre reklamerne mindre dominerende.

jeg sidder ved en 14.1 tft, og dit design i størrelse er noget stort. en god bredde der holder på et design er ca 750px og så en centrering. det er standard mere eller mindre for de fleste design.

selve opsætningen er god, men kan dog sagne en smule guidetekst.

skal nok blive pænt though =)
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
21. november 2002 - 05:32 #3
Design er fint, men...

Er du sikker på at du gerne må bruge, og/eller lade andre bruge alle de billeder?
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2002 - 09:38 #4
Der er scrollbar både i 800x600 og 1024x768. Ikke godt...

Hvad med copyright?

Selv om du skriver en lang smøre

"Alle Cliparts på denne side, er hentet fra forskellig sites på Internettet, eller på anden måde modtaget, som værende share- eller freeware,
og undertegnede kan ikke drages til ansvar for evt. brud på ophavsretten til Cliparts, som har været kategoriseret som værende share- eller freeware.
Skulle tilhøre de navnet kategorier, bedes sende en mail til mig, hvorefter den eller de pågældende Cliparts omgående vil blive fjernet."

er du altid ansvarlig for indholdet på dit website, og du bryder ophavsretten uanset hvad.
Avatar billede stein Nybegynder
21. november 2002 - 09:52 #5
Efter som der er mange der har spurgt om copyright! så ved jeg det ren faktis ikke.. hvis der er nogen der kan fortælle mig, om jeg må have billederne eller ej? så ville det være utrolig dejligt...

For jeg kan høre, der er faktis ikke nogen der ved om man må eller ej!
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2002 - 10:01 #6
Medmindre du har en skriftlig tilladelse fra ejerne må du ikke have dem liggende.
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
21. november 2002 - 10:06 #7
...jeg ville nok også hurtigt få pillet de billeder af indtil du har alle rettigheder på plads. Hvis der er billeder du er I tvivl om så lad udgangspunktet være at du IKKE må bruge dem :)

Jeg har set flere websteder på nettet hvor der står at billederne er frre eller til share. Det passer bare ikke. Snak derfor med billedets oprindelige ejer før du ligger det ud på nettet. Ellers kan det gå dig ilde :)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
21. november 2002 - 10:40 #8
... jeg kan se at du bruger "Enhanced Thumbnail Creator" til billed samlingen - ligesom jeg har brugt ved mine fotosamlinger...
Du bør undgå "filnavn / størrelse" med i billedthumbnail samlingen. Det kan brugeren ikke bruge til noget. I "Enhanced Thumbnail Creator" ka' du slå det fra. Du kan også ændre popup teksten på pilknapperne/billederne til valgfri DK tekst.
Det ser smart ud med DropDown skygger.
Nogle af dem er der rame omkring andre ikke. Og nogle findes endnu ikke (du er vist ikke klar med alle sider endnu vel?
Hvis du eks. går til "Sjove billeder - Sprut og Stoffer" og flere andre så mangler der ca. ½ billed i bunden.

www.majsmarken.subnet.dk
www.sorteper-kat.subnet.dk
www.oliver-kat.subnet.dk
Avatar billede stein Nybegynder
21. november 2002 - 10:54 #9
Efter som igen kan fortælle mig hvorfor jeg ikke må bruger de billeder på siden som jeg gør... bliver de liggene... det total det samme som på clipart.dk - de har også en masse billeder liggene, som de ikke selv har lavet...

Men siden bliver ved med at køre... end til andet er bevist!

P.s - men jeg vil gerne høre mere om selve designet, og dens opbygning... samt ideer osv.
Avatar billede hmm10 Nybegynder
21. november 2002 - 17:19 #10
Hvis billederne ikke er dine kan ejerne give dig en stor hovedpine, hvis de sagsøger dig.. SÅ er det sagt. Uanset om du sletter billederne eller ej, kan ejerne udenvidere sagsøge dig for krænkelse af ophavsretten. Et print-screen er rigeligt til et sagsanlæg... meeeen, man kan jo være heldig: Ejeren har ikke råd til at sagsøge. - Og det er jo altid noget, ik?!
Avatar billede antrax Nybegynder
22. november 2002 - 19:08 #11
Du gør noget ulovligt - tænkt dig om og tag lortet ned, inden du kommer i klemme!
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
22. november 2002 - 19:10 #12
"Efter som igen kan fortælle mig hvorfor jeg ikke må bruger de billeder"

--> www.ophavsret.dk
Avatar billede kegud Nybegynder
20. december 2002 - 08:26 #13
Udemærket side, ser meget proff. ud. Jeg tør næsten ikke højreklikke og trykke view source. Den er vel lavet i frontpage? ||: