Avatar billede zliber Nybegynder
20. november 2002 - 22:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

2 Lydkort og hva så?

Jeg har et spørgsmål angående lydkort.
I min PC sidder der 2 lydkort - Det ene er et ONBOARD lydkort og det andet er et almindeligt (eller hva man så kan kalde det)

Jeg har hele tiden haft min lyd sat til på ONBOARD, og hver gang jeg er inde i et spil eller noget så KNASER lyden helt vildt.

Den gør det IKKE hvis jeg f.x bare er ude i windows og hører musik. Så er lyden helt fin.

Kun hvis jeg spiller spil så er lyden helt gal, og det er IKKE spillet, for det er i alle spil den gør det.

Derfor vil jeg nu høre, for at løse dette problem vil jeg prøve at bruge det ANDET lydkort istedet for, men hvordan aktivere jeg det?

Og er der ellers nogle forslag til hvorfor min lyd opfører sig sådan?
Avatar billede lynge_dk Nybegynder
20. november 2002 - 22:30 #1
prøv og deaktivere dit onboard lyd kort
Avatar billede zliber Nybegynder
20. november 2002 - 22:38 #2
det er lige det... hvordan gør jeg det?
Avatar billede kring Nybegynder
20. november 2002 - 22:41 #3
Har du prøvet i enhedshåndteringen i Windows?
Avatar billede zliber Nybegynder
20. november 2002 - 22:44 #4
Ja - Det har jeg prøvet - Og alligevel ikke - For hvad er det jeg skal deaktivere - Der er jo mange muligheder:
C-MEDIA AC97 AUDIO DEVICE
CMI8738/C3DX PCI Audio Device
Codecs til lydenheder
Codecs til videoenheder
Drivere til ældre lydenheder
Mediestyringsenheder
MPU-401-kompitabel MIDI-enhed
Standardspilport
Ældre videocaptureenheder

Hvilke skal jeg deaktivere for at deaktivere ONBOARDLYDEN?
Avatar billede lynge_dk Nybegynder
20. november 2002 - 22:46 #5
jeg vil næsten tro det er c-media ac97 osv.

for det andet er til PCI slot
Avatar billede kring Nybegynder
20. november 2002 - 22:50 #6
Som lynge_dk tror jeg også at det er C-MEDIA AC97 AUDIO DEVICE... Det lyder som en ASUS bundkort?
Avatar billede zliber Nybegynder
20. november 2002 - 22:58 #7
Det er lige hvad det er - ASUS bundkort - Og som LYNGE siger er det korrekt - Alt er ok nu - 1000 tak for hjælpen - pointsne er dine!
Avatar billede tumben Novice
20. november 2002 - 23:12 #8
deaktiver dit onboardlydkort inde i din bios..det er det bedste
Avatar billede zliber Nybegynder
20. november 2002 - 23:19 #9
Tumben: Jeg gjorde hvad lynge_dk forslog - Og det virkede, så nu vil jeg ikke rode mere - Men tak for hjælpen alligevel!
Avatar billede tumben Novice
21. november 2002 - 13:43 #10
;-) maskinen exploderer ikke ...men ok ..hvis du ikke har fast grund under fødderne...derinde...men det ER altså det bedste..at disable det inde i bios...så bruges der ikke ressourcer på det onboardlyd.