Avatar billede duck Nybegynder
20. november 2002 - 09:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Drev mapping til FTP

Hej

Kan man fra Windows 2000 Pro og Windows XP Pro mappe et drev til en FTP-server (jeg kender godt tricket med en genvej) ?

/duck
Avatar billede riversen Nybegynder
20. november 2002 - 10:43 #1
ikke medmindre der er oprettet et share
Avatar billede duck Nybegynder
20. november 2002 - 10:55 #2
Et share kan jo ikke ses over "det store stygge net".

/duck
Avatar billede leif Seniormester
20. november 2002 - 11:02 #3
Det er at du vil lave e: som egentlig er en FTP server ???
Avatar billede riversen Nybegynder
20. november 2002 - 11:24 #4
duck: jo
Avatar billede kenp Novice
20. november 2002 - 11:43 #5
ja det kan man godt, hvis man bruger programmet Internet Neiborhood, den kan gøre dette så du kan mappe hvilke ftp du vil som drev på din lokale maskine.
Avatar billede kenp Novice
20. november 2002 - 11:50 #6
ups mindre stavefejl: Internet Neighborhood

Du kan læse mere om programmet her:
http://www.knoware.com/products/index.html

og hvis du vil hente en demo så er det her:
http://www.knoware.com/download.html
Avatar billede duck Nybegynder
20. november 2002 - 12:04 #7
Hej Kenn

Jeg har selv fundet et lignende produkt:

http://www.southrivertech.com/products/webdrive/index.html

/Anders
Avatar billede duck Nybegynder
21. november 2002 - 09:58 #8
Hej Kenn

Jeg vil jo gerne give dig nogle point, så kan du ikke lave et svar ?

>Leif: For at et share er offentlig tilgængelig på internettet kræves der vel en del åbne porte på ens router, ligesom der vel også skal være en WINS server ?

/duck
Avatar billede kenp Novice
21. november 2002 - 10:01 #9
så lægger jeg et svar ;-)

For at det er åbent på nettet skal du have portet åbne (som du selv skriver), samt have fortalt computeren hvilke ting man har lov til at få fat på eks. FTP-server, http-server m.m.

Wins server, den skulle du ikke behøve, jeg bruger den ihvertfald ikke når jeg mapper nogle drev via ftp, og dem jeg mapper det hos har heller ikke nogle winsserver
Avatar billede duck Nybegynder
21. november 2002 - 13:59 #10
>kenp:
Hvis man bruger Internet Neighborhood eller WebDrive skal FTP-porten(21) blot være åben.
WINS og andre porte skal jo være åben, hvis man blot har et share tilgængelig på Internettet (til bl.a. RPC kald) og ikke bruger ovennævnte produkter.

/duck