Avatar billede bertels Nybegynder
20. november 2002 - 09:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor "låser" mit Studio DV ver. 8 når jeg overspille til bånd

Hej,

Jeg har et stort problem: Når jeg har lavet min film færdig kan jeg ikke få programmet til at køre når jeg vil overspille til bånd (make movie). Jeg overspiller til mit Digital8 kamera med en DV-Widge (og det har fungeret nogle enkelte gange).
Jeg kan capture uden problemer/fejl, jeg kan redigere og se min færdige film i edit uden problemer, jeg kan klargøre hele filmen (create) uden fejl i make movie, og ender med at blive bedt om at trykke play for at starte overspillingen - og så sker der ikke noget når jeg gør det. Det virker som om "tilbage til start"-knappen er konstant trykket ned/aktiveret ....
Det ændre ikke noget om jeg starter kameraet via programmet eller ved at trykke på Widge'n, ligesom genstart af både det ene og andet ikke hjælper.
Avatar billede kolme Nybegynder
20. november 2002 - 09:51 #1
Hvad mener du med, at du overspiller det til digital8 med en DV-widge? DV-widgen skal kun bruges en gang - NEmlig til at låse kameraet op.
Avatar billede kolme Nybegynder
20. november 2002 - 09:52 #2
Så problemet kan måske være at widgen sidder i? Eller at du er kommet til at låse kameraet igen?
Avatar billede bertels Nybegynder
21. november 2002 - 10:04 #3
Til kolme: Det var måske let tjente point - men det har virket upåklageligt efter at jeg fjernede widgen. Manualen nævner intet om hvorvidt man skal fjerne den eller ej - tværtimod omtaler den situationer hvor man starter kameraet vha knappen på widgen (overspil fra andet kamera).

Konklussion: Digital8 kamera, DV-Widget og Studio 8: det er sjovt og det fungerer (i hvert fald så længe man ikke kommer for meget ekstra fyld på sin film)  :-)
Avatar billede kolme Nybegynder
21. november 2002 - 11:52 #4
Takker for point. Glad for at kunne hjælpe - Jeg kan faktisk godt huske at min manueal heller ikke gjorde det helt klart at man skulle fjerne sin DV-widget efter at have låst sit kamera op.
God fornøjelse med det. :-)