Avatar billede azilator Nybegynder
20. november 2002 - 07:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

VIA 4in1 driver til ECS K7S5A

Nu ville det jo være dejligt hvis jeg kunne huske den fejlmeddelse jeg fik da jeg forsøgte at installere Via 4in1 driveren. Men det kan jeg ikke og da jeg altid syntes at min computer har kørt fint uden droppede jeg den.

Nu mine spørgsmål.

ER den nødvendig for at systemet skal køre 100%?

Er der et specielt tidpunkt man skal installer den på (Jeg vil formatere min harddisk idag og tænkte om den måske SKULLE installeres FØR evt drivere til Grafik, lyd osv, eller om man kan gøre det nårsom helst)

Min maskine
AMD duron 1.2
ECS K7S5A
256 ddr ram
IBM deskstar 60gb
SB live
Inno3D GF2MX400 64mb

TAK FOR HJÆLPEN
Avatar billede kelly_bb Nybegynder
20. november 2002 - 08:08 #1
Jeg tror ikke der er noget bestemt tidspunkt at man skal installere det på for at dit system ruller 100 %... Windows skal vel bare opfatte at der er et grafikkort som har nogle andre drivere end dem som windows selv har fundet.
Min rækkefølge plejer at være (Ikke fordi jeg tror det gør nogen forskel)
Grafikkort
Lydkort
Promise Controller
Brænder

Men jeg tror ikke at det gør nogen forskel...
Avatar billede peet-49 Novice
20. november 2002 - 08:25 #2
Du har alle de drivere, du har brug for på skiven, der fulgte med bundkortet, driver til AGP port ville sikkert være en god ide, men du kan køre en setup fra skiven, så passer det hele sig til.
Avatar billede moebius Nybegynder
20. november 2002 - 08:46 #3
4in1 driveren er det navnet giver udtryk for. 4 i 1. Det er bare en pakke med de 4 drivere der skal bruges til Via chipset.
IDE Controller, AGP to CPU Bridge, osv...

Der er ikke noget specielt tidspunkt at den SKAL installeres på.
Jeg gøre det at jeg installere alle drivere uden at genstarte før den sidste er installeret! Mange ville nok sige det ikke er smart, men jeg har nu ikke haft problemmer med det.

Hvis du har downloaded den der giver fejl, kan du prøve at hente den igen og se om det hjælper. Det kan være en download fejl.
Avatar billede kallan Nybegynder
20. november 2002 - 09:51 #4
VIA's 4in1 driverpakke skal kun installeres hvis du har et bundkort med et VIA chipset på.
Så vidt jeg ved er ECS's K7S5A (som min far også ejer) baseret på sis 745 chipsettet og det vil derfor ikke være nødvendigt at installere driverpakken...

sagt på en anden måde: du får nok ikke noget ud af det...

venlig hilsen
Kallan
Avatar billede kallan Nybegynder
20. november 2002 - 09:52 #5
Svar even.
Avatar billede moebius Nybegynder
20. november 2002 - 10:00 #6
Der har du ret Kallan!
Avatar billede tommysan Nybegynder
20. november 2002 - 22:15 #7
du skal ikke køre via 4 in one ind da du ikke har et via chipsæt men derimod et sis og du kan finde opdaterede drivere på ecs elitegroups hjemmeside men det er ikke nødvendigt at opdatere chipsættet venlig hilsen tommysan
Avatar billede peet-49 Novice
20. november 2002 - 23:29 #8
Hvis han kører skiven, der fulgte med , får han de drivere, kortet har brug for.
Avatar billede azilator Nybegynder
21. november 2002 - 18:48 #9
Kallan. Du har sgu ret. Jeg ved ikke hvorfra jeg har fået den ide med VIA. Det er godt nok SIS735 men du var sgu tæt på.

Tak for hjælpen!!!
Avatar billede kallan Nybegynder
23. november 2002 - 19:46 #10
Tak for pointene!
Mht. hjælpen, så er det jo det jeg er her for!

venlig hilsen
Mark Kallan