Avatar billede andersnielsen Nybegynder
19. november 2002 - 15:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Transparency i animeret gif (ImageReady)

Jeg bruger ImageReady til at lave animerede gif'er - men hvordan laver jeg baggrunden i den animerede gif transparent..?
Avatar billede boooboo Nybegynder
19. november 2002 - 15:53 #1
Der skal du bare slette baggrunden, sådan at der kommer tern, og ikke en fast baggrund som f.eks. hvid
Avatar billede boooboo Nybegynder
19. november 2002 - 15:55 #2
Og husk at markere 'Transparency' når du exportere ...
Avatar billede hcma Novice
19. november 2002 - 16:11 #3
Her er lige et udpluk af ImageReady's hjælpefil: (brug den)

Preserving transparency in GIF and PNG images

GIF format and PNG-8 format support one level of transparency--pixels can be fully transparent or fully opaque, but not partially transparent. PNG-24 format, on the other hand, supports multilevel transparency, letting you preserve up to 256 levels of transparency in an image.

To preserve background transparency in a GIF or PNG image:

1 Open or create an image that contains transparency.

2 In the Optimize panel/palette, select GIF, PNG-8, or PNG-24 from the File Format menu.

3 Select Transparency.

4 For GIF and PNG-8 format, decide how you want to treat partially transparent pixels in the original image. You can blend partially transparent pixels with a matte color, or you can create hard-edged transparency. (See Creating background matting in GIF and PNG images and Creating hard-edged transparency in GIF and PNG-8 images.)

HC
Avatar billede kildeby Nybegynder
20. november 2002 - 09:44 #4
Du kan også når du starter på et nyt billede - filer, nyt - sætte baggrunden til gennemsigtig.