Avatar billede lars2205 Nybegynder
19. november 2002 - 09:51 Der er 6 kommentarer

Hvordan reset'er jeg bios'en på min Digital HiNote VP 500

Jeg har været så heldig at få fingrene i en gammel bærbar (Digital HiNote VP 500) på mit arbejde.

Problemet er bare at bios'en er password beskytet, og der er naturligvis ingen der kan huske hvad password'et er.

Hvordan reset'er jeg bios'en på min Digital HiNote VP 500
Avatar billede hundevennen Nybegynder
19. november 2002 - 09:52 #1
du kan være heldig at det nulstilles ved at fjerne backupbatteriet
Avatar billede lars2205 Nybegynder
19. november 2002 - 09:54 #2
Jamen, hvor sider det.......har prøvet at åbne alt hvad der kan åbnes
Avatar billede kelly_bb Nybegynder
19. november 2002 - 09:57 #3
Tja, den eneste måde som muligvis virker (Hvis der ikke sidder en eller anden form for "reset kanp" på selve computeren, så skal du nok ha' CMOSen til at glemme alle ændret indstillinger, og det gøres simplet ved at fjerne batteriet i 15 sekundet, og smid det i igen, så skulle din BIOS meget gerne være reset.

Natuligvis er det et større stykke arbejde at skille den ad, men jeg håber du er lidt teknisk snild.
Avatar billede kelly_bb Nybegynder
19. november 2002 - 09:59 #4
Det sidder muligvis nogle "dupper" under den så den står bedre fast på dit bord, det kan være at der sidder nogle skruer derinde under, og så kan det også være at der sidder en slags panel oppe foran skærmen, som der kan pilles af. Men husk at du skal ha' alle enheder ud, batteri CD-ROM, Floppy osv... HVis de vel og mærket kan tages ud.
Avatar billede hundevennen Nybegynder
19. november 2002 - 09:59 #5
Avatar billede lars2205 Nybegynder
19. november 2002 - 10:04 #6
Der står ikke noget i manualen ang. at reset'te BIOS