Avatar billede mikbent Nybegynder
19. november 2002 - 00:26 Der er 7 kommentarer

Bundkort uden lyd

Jeg eftersøger et bundkort uden lydchip, da jeg vil sætte et Soundblaster Audigy i en ny PC - jeg ved godt, man kan disable en indbygget lydchip, men det vil jeg helst undgå.
Mikael
Avatar billede madizone Nybegynder
19. november 2002 - 00:37 #1
Nu går jeg ud fra at vi snakker Socket A (Athlon/Duron). Jeg vil foreslå Soltek's 75FRV : http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264837949
Det har godt nok indbygget lyd, men den kan slåes fra på få sekunder i BIOS'en. Jeg synes ærlig talt ikke du skal vælge et bundkort på om det har integreret lyd eller ej.
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
19. november 2002 - 00:40 #2
du skal bare huske og koble det ud i bios inden du fx instalerer windows så den ikke fanger kortet

vi kører selv med et microstar mb der har indbygget lyd det er koblet ud og vores audigy kører perfekt
Avatar billede kelly_bb Nybegynder
19. november 2002 - 09:05 #3
Jeg bruger selv et MSI 645E Max2, som har onboard lyd, jeg har også lige 2 uger siden købt et SoundBlaster Audigy lydkort. Jeg har ikke disabled onboard lyd, men har blot installeret dem begge under W2k, og det ruller fint. JEg har også prøvet at installer dem begge under XP, og der ruller de også fint uden problemer, så jeg kan ikke se hvorfor det skulle være et problem med onboard lyd. Hvis man køber et nyere lydkort, som Audigy er, så skulle der ikke være nogen former for problemer, med at ha' onboard lyd.
Avatar billede mikbent Nybegynder
20. november 2002 - 12:56 #4
Jeg fornemmer på jeres svar, at I ikke kender til bundkort uden lyd. Dog har jeg selv fundet et "Tyan Tiger" bundkort til Athlon multiprocessorer uden lyd. Er der erfaringer med dette?
Mikael
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2002 - 12:59 #5
Eftersom alle nyere chipsæt har indbygget lyd i den ene bro er producenterne næsten nødt til at beholde det på bundkortet...

Det er stort set kun ældre bundkort eller bundkort til servere der er uden lyd. Eftersom du bare kan slå det fra kan jeg heller ikke se problemet?
Avatar billede madizone Nybegynder
20. november 2002 - 17:04 #6
Hallo, Mikbent - prøv at læs hvad der står. Vi kender godt til bundkort uden lyd. Sagen er bare den at det er irrelevant om den har indbygget lyd eller ej, og det er det vi prøvet at fortælle dig. Det svarer til at sige at du vil købe en bil, men du synes ikke om musik, derfor efterspørger du bil-modeller uden bilradio. Jamen, det er helt op til dig selv om du vil tænde radioen eller ej.
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2002 - 17:11 #7
Eller sat på højkant:

Du kan købe en Porsche til 1000 kr med radio, eller en Fordi fieste fra 79 uden radio til 1000 kr. Hvad vælger du?