Avatar billede mortenbock Nybegynder
18. november 2002 - 21:22 Der er 6 kommentarer og
8 løsninger

Vurdering af Shop-4.dk

Hej med jer.

Jeg har nu næsten fået helt styr på sitet. Hvad synes I om design, brugervenlighed og alt det andet...

http://www.shop-4.dk/nytdesign/

/Morten
Avatar billede abpdk Nybegynder
18. november 2002 - 21:26 #1
Det er da meget flot og der loader hurtigt. Siden måtte dog gerne tilpasse sig bredden på browseren og så kunne den røde streg i logoet godt klare at være en smule kraftigere i farven.

//abpdk
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
18. november 2002 - 21:28 #2
Det er et flot og stilrent design, som er let at overskue. Synes godt at du kunne give den lidt mere liv, med nogle farver.

Siden er også alt for høj, jeg kan med 1024x768 ikke se hele siden, uden at bruge scroll (gælder kun for siden.
Men der er scroll funktion på alle sider
Avatar billede ullum Praktikant
18. november 2002 - 21:29 #3
"Du skal ikke bruge nogen for for brugernavn eller login for" stavefejl
"Så kan du nemlig koncentrere " her ville jeg bruge "I stedet"
Den virker fint her ie 6.0 jeg kan godt lide de skygge effekter der er brugt
Avatar billede dr0zie Nybegynder
18. november 2002 - 21:30 #4
Meget flot design dejligt enkel af finde rund i så vidt jeg kan se ingen fejl og loader dejæligt hurtigt

det du godt kunne rette er_:: Er af få et banner der er stører
Avatar billede dr0zie Nybegynder
18. november 2002 - 21:31 #5
Og jeg ser den også med 1024x768 hos mig er den fin jeg skal kun skrolle inde i butikken under tøj men der står jo meget.
Avatar billede lacalifornia Nybegynder
18. november 2002 - 21:37 #6
jakobclausen: "Det er et flot og stilrent design" - Ej, det er da ikke vildt flot?!?! ...faktisk synes jeg det ligner noget der blev lavet for et par år siden.

Derudover synes jeg at formuleringen virker en anelse uprofessionel.
Og den grå kant: drop den!
Og de der "push-down" buttons: Drop dem! Buttons er out - text-links er in!

/La
Avatar billede ullum Praktikant
18. november 2002 - 21:40 #7
la> smag og behag, jeg syntes den er meget pæn, vel ikke ligefrem revo, men alligevel ;-)
Avatar billede loctar Nybegynder
18. november 2002 - 21:40 #8
Meget, meget overskueligt. Lidt mere farve på logoet så man lægger mere mærke til jeres navn. Selv med skærmopløsning 600x800 bliver man ikke frustreret af at skulle "bevæge" sig for meget frem og tilbage. Det eneste der mangler er faktisk en lille knap så København også er med ;) Og måske en anelse mere farve generelt. Men ellers rigtig stilrent.
Avatar billede theplayer.da.ru Nybegynder
18. november 2002 - 21:44 #9
Design: hmm.. jo det sq fint nok. Jeg er ikke meget for knapperne, men eller er det cool.
Brugervejlighed: Godt nok.
Alt det andet: Okay side, mega okay, hvis der kom en erstatning for knappernes design.

Mvh.
DJM Secret
http://ThePlayer.Da.Ru
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
18. november 2002 - 22:01 #10
lacalifornia: Du kan da ikke udtale dig om jeg synes det er flot eller ej. At vurdere sider er subjektivt. Og jeg synes at den er flot, og det skal du ikke sige nej til
Avatar billede mortenbock Nybegynder
18. november 2002 - 22:51 #11
Tak for ale de gode svar. Her er lidt respons:

Mht. Logo: Den røde farve er valgt i sammenspil med alle de andre dele der indgår i firmaets design så som visitkort, brevpapir osv. Og som bekendt, så skal man altid kun have ét logo. Desuden er der stor forskel på hvor kraftig farven er, alt efter hvilken PC man sidder ved. Så det er svært at styre 100%.

Mht. scroll> Jeg synes nu ikke der er ret meget scroll på siden, men det afhænger igen af brugerens PC. Sidens størrelse er i hvert fald konstant, som jeg også synes den skal blive ved med at være, da vi skal sætte nogle helt faste rammer for, hvor meget de enkelte butikker kan/må fylde på siden.

mht. stave/slåfejl> Dem skal vi nok få rettet inden vi går i luften.

mht. farver på siden> Det billede som man ser på forsiden vil vi prøve at skifte ud, alt efter hvilken af siderne man er på. Desuden er vi ved at finde en slags fotocollage i størrelsen ca. 500x20 som kan indikere hvilken kategori man befinder sig i. f.eks. noget modebillede halløj under "Tøj"

Mht. Banner> Jeg er ikke sikker på hvilken slags banner der menes, men vi skal ikke have bannere fra andre sider i toppen. Det er simpelhen for forstyrrende. Vores side skal ikke leve af bannere, og derfor har vi droppet dem. Der blvier højest plads til en enkelt sponsor der hvor Ceres logoet er...

Mht. Buttons> Jeg har valgt at lave knapper på siden, vor at få skrifttypen til at passe med logo osv. på resten af siden. Det er ikke en "standard" type, så derfor er de lave som grafik. Men de kunne evt. laves uden "Ramme" omkring...det vil jeg afprøve. Skrifttypen er i hver fald for stor som det er nu.

Mht. Ramme> Den grå ramme hele vejen rundt er lavet for at boxe siden ind. På den måde får man en overgang fra den gul-hvide baggrundsfarve til den helt hvide tabelfarve. Hvad ville du evt. foreslå i stedet?

Mht. København> Vi har en lidt for stor konkurrent i Kbh. og derfor rykker vi ikke ind der lige foreløbigt. Men Kbh. er da helt sikkert med i udvidelsesplanerne.

Håber det opklarer lidt af de ting I har bemærket.

Og igen: Tak for de gode forslag.

/morten
Avatar billede lacalifornia Nybegynder
19. november 2002 - 19:25 #12
jakob: sorry... jeg var træt!
Avatar billede soulmand Nybegynder
20. november 2002 - 15:21 #13
du mangler at få styr på den sædvanlige bommert som så mange glemmer at checke - 800x600 (sideværts scroll) - det er og forbliver forbudt !

Indsæt nedenst. javascript i browser adr., enter og tilføj til foretrukne - døbes f.eks. 800x600. Herefter skal du kun vælge Foretrukne (KUN dropdown menu-tekst - IKKE ikonlinket som åbner et sidepanel) og så såre du taster 8 skrumper dit maksimerede browservindue ned til 800x600.
java script:void(window.resizeTo(%20800%20-%20(screen.width%20-%20screen.availWidth)%20+%208,%20600%20-%20(screen.height%20-%20screen.availHeight)%20+%208));
Så kan du altid checke størrelsen uden at skifte skærmtilstand.
Avatar billede mortenbock Nybegynder
18. januar 2003 - 00:06 #14
alle der har lyst, kan kigge ind på siden igen nu, da der er kommet butikker på :-)

/Morten