Avatar billede runekeldsen Nybegynder
18. november 2002 - 20:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Min Cpu er 85 grader varm hvad kan jeg gøre

Hvad kan jeg gøre for at sætte temperaturen ned på min cpu?
Selvom jeg satte min Athlon 1,33 ned til at køre 700 mhz er den stadigvæk alt for varm. Hvad er den bedste opstilling i biosen?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
18. november 2002 - 20:15 #1
lyder som din CPU køler ikke sidder ordenligt? check at den sidder som den skal så du opnår optimal køling..

hvor måler du de 85 grader henne? i BIOS?

har du prøvet uden kabinet sider og se om det hjælper?

har du prøvet at installere nogle kabinet blæsere, for at give noget airflow?
Avatar billede 24u Juniormester
18. november 2002 - 20:17 #2
kører din cpublæser???

Det du kan gøre er, at tage køleren af, rense den og påføre KØLEPASTA!
Det er bedere end køletape som normalt sidder på cpu/køler når man køber dem, og burde give en nedsættelse på 10%.. hvordan er det med spændingen til cpu'en?? den skal jo passe til cpu'en, og det nytter ikke at sætte hastigheden ned, hvis den får for meget strøm!.

Din cpu kører bedst under 60 grader, men normalt burde den ligge på 45-50 grader med en normal billig køler!

-24U-
Avatar billede runekeldsen Nybegynder
18. november 2002 - 20:18 #3
jeg bruger motherboard monitor 5 og den siger over 80 grader
Avatar billede spunk13 Nybegynder
18. november 2002 - 20:20 #4
Hvad siger den i bios?
Avatar billede runekeldsen Nybegynder
18. november 2002 - 20:22 #5
undskyld men hvad mener du med hvad den siger i bios?? Er ikke så skarp på dette område :-)
Avatar billede runekeldsen Nybegynder
18. november 2002 - 20:23 #6
Hvordan finder jeg ud af hvilken spænding min køler køre med? Det burde passe sammen men er det noget jeg kan ændre?
Avatar billede spunk13 Nybegynder
19. november 2002 - 13:42 #7
Inde i bios skulle der gerne være en valgmulighed der hedder noget med status, monitor, health.. Ved mig hedder den PC Health. I min kan man ændre spændingen i en valgmulighed der hedder voltage control, kan ikke lige tænke mig til hvad den ellers kunne hedde.
For at komme ind i bios trykker du 'del' ved opstarten :)

Det kunne jo godt være at programmet løj, så derfor foreslog jeg at tjekke bios..
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2002 - 18:22 #8
måske sidder der et defekt kort i den (netkort lydkort o.a)
Avatar billede fireflite Nybegynder
29. november 2002 - 11:38 #9
Hehehe.... prøv nu liiige at checke om din temperaturmåling ikke måler i fahrenheit ( U.S. måle enhed :-)..for i så fald er temperaturen kun 26 grader CELCIUS :-)