Avatar billede unibankus Nybegynder
18. november 2002 - 18:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ren hosting...

Hejsa,

Er der nogen der lægger inde med hardcore viden om hosting - som kan hjælpe mig med et problem.

Vi er ved at oprette et byportal og designet er på plads. Nu overvejer vi at få en dedikeret 2000 server til vores hosting. DNS og mail køber vi - så det er "ren" hosting.

Lægger nogen inde med viden eller nogle gode links til info eller litteratur om emnet!!!

På forhånd tak
Avatar billede hojben Novice
18. november 2002 - 18:27 #1
ehhh hvis det er ren hosting så er der vel ikke så meget at være i tvivl om lige bort set fra at finde den mest stabile host.
Avatar billede andersf Nybegynder
18. november 2002 - 23:06 #2
"ren" hostning ville jeg nok aldrig kalde det at skulle hoste sin egen portal - Det fundamentale omkring sikkerhed og opsætning/beskyttelse af bestemte biblioteker som eksempelvis indeholder databaser eller kontrol over hvor eksempelvis hvor cgi-scrips må ligge o.l. er ikke bare lige. Det at få en IIS til at virke er meget simpelt! Du skal bare installerer w2k så virker den :-)og så oprette nogle brugere.

Men sikkerheden - better safe then sorry! - Min anbefaling er at du nok bør købe plads på et web-hotel frem til det tidspunkt hvor du har samlet den nødvendige know-how omkring dig.

Er du ikke afskrækket af dette så må du komme med nogle flere oplysninger f.eks. er du bagved en firewall, er der så NAT eller er det DMZ.

/AndersF
Avatar billede emballage Nybegynder
19. november 2002 - 09:06 #3
Tror du skal kigger efter et sted hvor de stille den tekniske ekspatise til rådighed. Kender kun til KMD(http://www.kmdnethotel.dk/). Hos dem kan du få dem til at tage sig af alt med sikkerhed og drift. Ellers skal du måske se om du kan nøjes med et vebhotel til starte med og ikke har brug for en hel server. Prøv og spørg på et tilbud fra nogle forskældige webhoteller. Det kunne være at de kunne lave noget lige til dit behov, så kan du jo også bruge dinne kræfter på indholdet og ikke på teknikken.
Her er et par links til nogle webhoteller:http://www.hosting2.dk/,http://rustmark.dk/,http://scannet.dk/,http://www.securehosting.dk
Avatar billede emballage Nybegynder
19. november 2002 - 09:10 #4
Avatar billede unibankus Nybegynder
19. november 2002 - 19:30 #5
Tak for svarene

Det er en større sag med egen hosting - men jeg tror vi kaster os ud i projektet - har bestilt et par heftige bøger om emnet.

Vi er rimeligt nysgerrige (-: men det kan være vi bliver klogere...

Specielt tak for linket til www.iisfaq.com - det ser lovende ud.