Avatar billede payout.dk Nybegynder
18. november 2002 - 14:33 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

affiliate svindel/spam - hvad gør man...

så skete det...
aldrig har jeg fået så meget skældud som de sidste par dage i telefonen... En af vores affiliates på payout.dk har spammet ofir chatrooms den sidste stykke tid (måned).

Ikke nok med det men med teskt der lovede porno.

Selfølgelig er første instans at skælde payout.dk ud men det er nu temmelig svært at forklare en "mor" uden kendskab til edb/internet at det er en affiliate der har prøvet at skaffe sig flere besøgende ved at bruge payout.dk

Har brugt den sidste uge til at gennemse alle logs fra den pågældende affiliate og ikke nok med at han har spammet i flere chatrooms men han har også overtrådt næsten alle vores regler og der er altså kun 7 stks :)

Den pågældende affiliate mener stadig han har krav på udbetaling + han ikke har gjort noget forkert (i hans øjne).

Har en tid hos vores advokat Fredag men kunne godt tænke mig lidt eksperten.dk feedback!

Er det ikke muligt at få den pågældne affiliate dømt for svindel? min kollega mener det næsten er umuligt at få en for det - og at det max vil give en bøde...

jeg mener:
han har prøvet at svindle sig til udbetaling.
han har spammet og på den måde sat payout.dk omdømme i miskredit
han har overtrådt mindst 2 af vores regler.

vi har haft dårlige affiliates før men der har en irettesættelse været nok da affiliaten simpelthen har dummet sig (det kan alle jo gøre fra tid til anden)

Så hvad er jeres mening om hvordan vi skal håndtere denne sag...

Personligt mener jeg at man ikke skal være for blød for ellers sker det bare igen!

og så hans logs... lol aldrig har jeg set en affiliate med 90% proxytrafik!

Mvh
Lars H, Payout.dk
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. november 2002 - 14:39 #1
Du kan måske slippe for at betale ham, men jeres regler har vist ikke
været set igennem med en advokats øjne (der har forstand på området) på
forhånd. Du er formentlig nødt til at have de alenlange regler og disclaimers
du typisk finder på tilsvarende amerikanske sites.
Avatar billede venturer Nybegynder
18. november 2002 - 14:41 #2
Han må på et tidspunkt have accepterer Jeres regler og må derfor også være bundet af dem. Hvis hans handlinger strider mod disse regler og i sammentidiget har skrevet at brud på disse medfører tab af udbetaling er der ikke meget han kan gøre.
Dette kræver dog at I kan dokumentere at han har brudt Jeres regler.
Personligt er jeg helt enig med dig, men det er payout.dk som står med bevisbyrden :/  (Så vidt jeg ved)
Avatar billede payout.dk Nybegynder
18. november 2002 - 14:43 #3
tror du har ret erikjacobsen...

er også ved at lave en tilføjelse til velkomst email med det du siger.

Men stadig mener jeg personligt at det da må være muligt.. Vi har ledt efter en advokat med specialle i internet jura men har ikke fundet en endnu så et par reccomendations ville være nice :)
Avatar billede payout.dk Nybegynder
18. november 2002 - 14:46 #4
venturer vi har logs - massevis med refurls etc. + ip etc.

men han har kørt gennem anon prox et par gange dog kan vi stadig påvise at affiliaten har overtrædt reglerne men at bevise det 100% er ham... han kan jo sige det var en "usynlig" hjælper... :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. november 2002 - 14:50 #5
En ting jeg synes at læse på de amerikanske sites, er noget med at
man som affiliate accepterer, at det er "udbyderen", der alene afgør
om man har overtrådt reglerne og at en sådan afgørelse ikke kan appelleres
nogetsteds. Jeg har ikke fundet sådan et citat, og husker heller ikke
ordlyden. Men med sådan en regel i hånden skulle I ikke have problemer
med at tilbageholde betaling. Men måske have problemer med at tiltrække
affiliates...

Jeg kender ingen advokater med det speciale.
Jeg kender faktisk slet ingen advokater ;)
Avatar billede venturer Nybegynder
18. november 2002 - 14:50 #6
Hvis blot I (er der andre end dig??) kan dokumentere at det stammer fra hans adresse, er det ligemeget hvad han siger. Men for at få denn eoplysning fra hans udbyder, kræver det en dommerkendelse.
Avatar billede venturer Nybegynder
18. november 2002 - 14:52 #7
Prøv at chekke dem her:
http://www.bender.dk/

De skulle være specialiseret i IT-ret
Avatar billede payout.dk Nybegynder
18. november 2002 - 14:54 #8
yep vi er flere men jeg er den der overvåger affiliates + hjælper dem med problemer så det er i sidste ende mit call venturer.

og jeg mener ikke det er forsvarligt bare at sige fyfy da det efter min mening er temmelig seriøst (+jeg fik virkelig verbal røvfuld i telefonen)
Avatar billede payout.dk Nybegynder
18. november 2002 - 15:04 #9
tak venturer har lige kontaktet dem - venter lige med at acceptere dit svar men takker for linket!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. november 2002 - 15:07 #10
En helt anden teknisk ting er vel at sammenholde affiliate id-et med
ref-url-en, og så ignorere hvis det ikke fra vedkommendes egen site.
Avatar billede payout.dk Nybegynder
18. november 2002 - 15:10 #11
yep erik men vi tillader undersider etc. på domænet så det kan sagtens omgås... men vores programmør er sat til at opdatere scriptet med en proxychecker + noget ligende det du siger men kan af gode grunde ikke sige så meget mere da man jo helst ikke skal give sikkerheds nøglen væk ;)
Avatar billede cozey Nybegynder
19. november 2002 - 13:58 #12
hmm... du starter med at sige at du har en aftale med en advokat på Fredag!

CA. 10 min. senere siger du at i ikke har kunnet finde en advokat, og om vi kan anbefale en! ... har du styr på det?  :O)
Avatar billede payout.dk Nybegynder
19. november 2002 - 21:27 #13
cozey en advokat med it speciale.... de hænger ikke på træerne... så jow vi har en advokat men nu en xtra med it speciale!
Avatar billede payout.dk Nybegynder
19. november 2002 - 21:27 #14
/lukket
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2003 - 10:57 #15
Svindlere...
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
19. februar 2003 - 03:38 #16
Når det kommer til stykket så mener de sikkert ALLE har svindlet.

Men hvordan kan de blive kaldt igennem telefonen når de aldrig tar den ? ..
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
19. februar 2003 - 03:42 #17
Sjovt så aktiv "Payout.dk" er på de forums der omhandler alt andet end lige det vi spørger om, nemlig udbetaling af penge.
Avatar billede dumle22 Nybegynder
22. februar 2003 - 20:27 #18
Og så bliver de tavse, når man sætter dem på klingen...

Har du ikke styr på det, må du sQ lave regler som dækker alt ind..hver eneste ting. Vær dog seriøs..
Avatar billede popsy Novice
26. februar 2003 - 16:25 #19
payout.dk er lukket! www.payout.dk