Avatar billede morten_leth Nybegynder
18. november 2002 - 12:08 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

netware 5,1 pass

er der ikke nogen der ved hvordan man ændre admin password...? jeg er rimelig noob til nowell da jeg aldrig rigtig har leget med det... men håber der er nogen der kan hjælpe mig...
Avatar billede subp Nybegynder
18. november 2002 - 12:39 #1
Hvis du er logget ind på systemet vha. en nt/w2k/XP skal du bare trykke ctrl+alt+del og vælge change password.

Hvis du sider på en win9x skal du ind i kontrolpanelet og vælge angangskoder. Her kan du ændre passwordet. Du skal selvfølgelig være logget ind som admin for at ændre password

/Jan
Avatar billede rkhdk Nybegynder
18. november 2002 - 12:43 #2
har du installeret Novell Clienten på en Windows maskine?
eller sidder du direkte på Novell Serveren?
Avatar billede morten_leth Nybegynder
18. november 2002 - 12:45 #3
jeg sidder på nowell serveren lige i øjeblikket... men jeg skal have installeret et client prgm. på en 98
Avatar billede rkhdk Nybegynder
18. november 2002 - 12:51 #4
jeg mener du kan via den GUI der i Novell, bruge Consol One *men jeg har ikke brugt den særlig meget*

jeg synes du skal installere den klient på den win98 PC, og arbejde videre derfra..

Jeg en masse kopier fra dengang jeg skulle lære at installere Novell, og bruge det.. jeg kigger dem lige igennem.. *det er lang tid siden jeg sidst har rodet med Novell ;o)*
Avatar billede morten_leth Nybegynder
18. november 2002 - 12:58 #5
det må du meget gerne... hvis du kan må du også godt ligge dem online så jeg måske kan se dem... hvis du kan/vil...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
18. november 2002 - 12:59 #6
du kan også kigge lidt her
http://www.novell.com/documentation/
Avatar billede morten_leth Nybegynder
18. november 2002 - 13:00 #7
mange takker.... det er lidt sjovt at lege/rode med sådan noget...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
18. november 2002 - 13:03 #8
Novell er en anderledes en Windows og Linux, da *det jeg har lært* er at man installer serveren, fjerner sig fra serveren og styrer serveren via clientenen.. der er nogle login scripts osv der skal laves så du får adgang til de delte ressouser..
Avatar billede fasfan Nybegynder
18. november 2002 - 13:05 #9
Hej Morten,

prøv denne her:

1) Log på som admin

2) Sørg for at du har mappet et drev til SYS:\PUBLIC på serveren.

3) Gå ud i din kommando-prompt,sørg for at SYS:\PUBLIC er det aktive dir

4) Skriv kommandoen SETPASS

/Fas
Avatar billede morten_leth Nybegynder
18. november 2002 - 13:05 #10
okay hvis du kan finde noget der kan hjælpe mig på dansk en step by step eller sådan noget så ville jeg blive meget glad... for det er jo noget af noget der skal læses igennem inde på den documentation...
Avatar billede morten_leth Nybegynder
18. november 2002 - 13:07 #11
ja ja ok men hvordan mapper jeg dret til sys:\public???
Avatar billede morten_leth Nybegynder
18. november 2002 - 13:11 #12
og pt. er jeg ikke engang klar over hvordan jeg går ind i et dir!!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
18. november 2002 - 13:11 #13
jeg har INTET Novell på dansk *næsten alt materiale vi har fået har været på engelsk*

Og jeg vil ikke gå igang med at kopiere en hel mappe, med novell *også pga det sikkert vil bryde mere end en copyright lov ;o)*

Men jeg kan ikke rigtigt finde noget om hvordan man skifter det pasword :(
Avatar billede rkhdk Nybegynder
18. november 2002 - 13:12 #14
Avatar billede jensendk Nybegynder
18. november 2002 - 13:13 #15
Start ->Kør-> CMD / command (cmd v NT/2K command ved 9x)

MAP ROOT S16=SYS:PUBLIC

Setpass

Ellers start console one op,  gå til din Container og vælg Admnbrugeren. Der kan du ændre password. Dette kan gøres fra den rafiske konsol i Netware.

For nostalgikere kan Nwadmin også bruges på samme måde.
Avatar billede fasfan Nybegynder
18. november 2002 - 15:02 #16
Morten:

Kender du det nuværende Admin password?

Du kan ikke skifte et password, uden at logge på som en bruger med administrator rettigheder. Har du mistet passwordet, skal der lidt hårdere metoder i brug.

Din Netware klient til windows 9x, kan du hente her: http://download.novell.com/filedist/Download?buildid=1384

/Fasfan
Avatar billede fasfan Nybegynder
18. november 2002 - 15:05 #17
HOV,

jeg havde ikke set at du havde accepteret svaret.....