Avatar billede diddy Nybegynder
18. november 2002 - 10:46 Der er 3 kommentarer

TV-Out og strømsparer

Hej!

Jeg har lige trukket et tv-out kabel til pc'en til tv'et, og det hele virker fint. Bruger Nvidia Nview til at dele signalet.

Mit problem er, at min pc-monitor er indstillet til at gå i davle efter 5 min. for at spare strøm. Den funktion bruger tv-out signalet desværre også og slukker efter 5 min. Nu vil jeg gerne have funktionen kørende på min monitor, men kan man deaktivere den på tv-out signalet?
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2002 - 10:51 #1
Det tror jeg ikke. Hvis du havde et Matrox kort eller et Nvidia kort med Twinview kunne du godt. Problemet er at dit grafikkort kun indeholder en enkelt chip af hver type, og derfor ikke kan slå det fra på en enkelt udgang.

De fleste DVD-programmer har dog en feature indbygget der slår pauseskærm mm. fra når man ser DVD.
Avatar billede diddy Nybegynder
18. november 2002 - 13:39 #2
Kan du give et eksempel på sådan et program? PT. bruger jeg selv PowerDVD, DivX player 2.0 og WM 9.0 og så vidt jeg ved, kan ingen af de programmer gøre det, du siger.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2002 - 15:34 #3
I DivX Player 2.0 er der en mulighed for at slå screensaver fra. Jeg har lige tjekket