Avatar billede jumlie Nybegynder
18. november 2002 - 10:29 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Duotone

Jeg har lige lært lidt om duotones, men har brug for hjælp til at finde ud af hvordan man f.eks. finder denne farve:

Pantone 533 CVC

Findes der en søgefunktion?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
18. november 2002 - 10:36 #1
I farvepanelet trykker du på forgrundsfarven, så får du et panel op på skærmen. Derefter trykker du på custom knappen. Så får du en hel masse pantonefarver, som du kan vælge imellem.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
18. november 2002 - 10:39 #2
Pantone 533 CV C: Det sidste C i navnet betyder at det er en Coated farve.

/per
Avatar billede jumlie Nybegynder
18. november 2002 - 11:36 #3
Hoejrup-> Skal jeg virkelig sidde og rode allesammen igennem for at finde den der hedder 533? Er der ikke en nemmere måde?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
18. november 2002 - 11:46 #4
Nej da, du kan bare anvende slideren i højre side, så får du det rigtige nummer i løbet af kort tid. Slideren ligger på begge sider af den lange menu med regnbue farverne. Dvs. de to trekanter der vender ind imod menuen.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
18. november 2002 - 11:48 #5
Du kan også få koden til Pantone 533 CVC:

c: 100%
m:  79%
y:  47%
k:  0%

/per
Avatar billede jumlie Nybegynder
18. november 2002 - 13:18 #6
Hoejrup-> Ok, men synes godt nok det er en underlig måde den hopper i numrene på. Savner en lidt hurtigere metode, men hvis det ikke kan være anderledes, så er der jo ikke noget at gøre ved det. Tak for hjælpen. De 20 point er dine.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
18. november 2002 - 13:22 #7
Velbekomme!

/per
Avatar billede macintosse Nybegynder
18. november 2002 - 20:08 #8
Hvis du vil have fx 533 taster du bare 533 så bliver den farve aktiv.
MacinTosse
Avatar billede macintosse Nybegynder
18. november 2002 - 20:09 #9
Du skal først følge hoejrup’s anvisning!!!