Avatar billede jamal_s Nybegynder
17. november 2002 - 19:46 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

slukker selv ?

hejsa...

hvad sker der for min windows xp, jeg har lige installeret den for 1 time siden, og nu begynder den nogen gange imellem at slukke af sig selv lige pludselige..???

min pc:
1,4 ghz
500 mb
40 gb
geforce 2 64 mb
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. november 2002 - 19:47 #1
slukker => slukker for strømmen *lukker helt ned*
eller mener du den ganstarter?
Avatar billede jamal_s Nybegynder
17. november 2002 - 19:48 #2
sorry, genstarter computeren...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. november 2002 - 19:50 #3
se det ændre det jo lidt..

når XP genstarter så er det normalt pga den får en blå skærm.. dette kan slås fra..

men check kontrolpanel => administrative tools => evnt log => kig omkrind det tidspunkt den ganstartede hvad den er har skrevet der..
Avatar billede jamal_s Nybegynder
17. november 2002 - 19:56 #4
under program, sikkerhed eller system ?
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
17. november 2002 - 19:58 #5
i forbindelse med hvad den genstarter(spil...internet..) eller andet.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. november 2002 - 19:58 #6
under system
Avatar billede sekam Nybegynder
17. november 2002 - 20:07 #7
Prøv at slå automatisk genstart fra.
H-klik på Denne Computer - Egenskaber > Avanceret - Start og Genoprettelse - Fjern hakket ud for 'Genstart Automatisk'

Nu kommer der evt. en fejlmeddelelse, istedet for.
Avatar billede jamal_s Nybegynder
17. november 2002 - 20:10 #8
den genstarter bare mens jeg har forskellige programmer åben...nogen gange mens jeg programmere, og nogen gange mens jeg søger på nettet....

kan det ikke være noget med at grafik kortet/Ram bliver varm, eller
Avatar billede hcma Novice
18. november 2002 - 01:33 #9
Har du kontrolleret at alle dine drivere er up-to-date??.
Jeg var ude for næsten det samme med genstart på genstart, og det skyldtes en ikke updated driver til mit trådløse Logitech iTouch tastatur. Da jeg fik opdateret driveren dertil, virkede alt perfekt.
m v h
Catbody
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
18. november 2002 - 07:53 #10
Jeg har (haft) samme problem. Og jeg skulle da mene at alle min drivere er up-to-date. Det kommer lidt i perioder synes jeg, altså hvor tid den genstarter.

På den blå skærm der kommer frem, står der bla. noget med at jeg skal deaktivere caching og afskygning i BIOS, hvilket jeg ikke kan finde noget om i Bios.

Jeg har nu slået "genstart automatisk" fra, hvad sker der så nu, når problemet opstår?
Avatar billede jamal_s Nybegynder
18. november 2002 - 10:40 #11
jakob < nemlig, jeg har den problem, skal jeg opdatere...hvad skal jeg opdatere..??? grafikkortet ?? jeg har en logitech tastatur !
Avatar billede jamal_s Nybegynder
18. november 2002 - 11:33 #12
jeg tror det kan skyldes min lydkort ska updateres
Avatar billede hcma Novice
18. november 2002 - 11:39 #13
Hvis det er et Logitech iTouch keyboard du har skal du opdatere med driveren fra flg.:
http://www.logitech.com/index.cfm?page=downloads/software&CRID=310&contentid=6053&countryid=4&languageid=1

Jeg tror at den som standard er sat til engalsk, men scroll bare ned til den danske.
m v h
Catbody
Avatar billede jamal_s Nybegynder
18. november 2002 - 23:47 #14
det ser ud til at være til min grafik kort...
Avatar billede fishkiller Nybegynder
21. november 2002 - 13:57 #15
Dette problem skyldes ofte at dit bundkort er for gammelt i forhold til styresystemet og vil kunne løses med et lille program. Du er bare en ud af mange der har det problem. Mød mig på messenger, så kan jeg sende programmet til dig for jeg ved ikke hvor man ellers kan få fat i det. Email = Ex0rc1st@msn.com - Der er brugt et "nul" og et "et" tal som "o" og "i".
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
21. november 2002 - 14:41 #16
fishkiller: hmm, jeg har en Asus l8400-20 (http://www.asus.com.tw/notebook/l8400c/overview.htm) som er omkring et år gammelt, og her optræder problemet også engang imellem tror du også at det kan være bundkortet?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
21. november 2002 - 14:57 #17
Sekam: Jeg har prøvet prøvet dit forslag (17/11-2002 20:07:51), men problemet opstår stadig, i hvertfald her hos mig
Avatar billede fishkiller Nybegynder
22. november 2002 - 09:58 #18
Jeg kan ikke garantere at det vil virke, men det kan sagtens være samme problem u har jakob. Men mød mig på messenger i aften, så kan du hente programmet fra mig!
Avatar billede jamal_s Nybegynder
27. november 2002 - 15:28 #19
fishkiller < kan du da ikke fortælle os hvad programmet hedder ?
Avatar billede fishkiller Nybegynder
29. november 2002 - 12:30 #20
Nej det kan jeg ikke for da jeg fik filen var den blevet omdøbt.
Avatar billede jamal_s Nybegynder
26. december 2002 - 13:23 #21
skiftede til win98 forlængst