Avatar billede aea098z Nybegynder
17. november 2002 - 12:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Redhat Linux CD-rom

Har lige fået Redhat Linux 6.0 workstation på min tidligere WINXP computer.(Et udmærket styresystem men **** det er svært med alle de tar-koder) Nu har jeg så fået det til at virke og har en hel masse ting på CD-er jeg skal have lagt ind på. Jeg regnede bare med at jeg bare kunne "mounte" CD-drevet, sætte CD'erne i mit primære CD-drev og så gik autorunnen igang men så let gik det ikke. Så her er et af de letteste spørgsmål der nogensinde er blevet stillet i ekspertens historie(Eller er det???) Hvordan kører man sit primære CD-drev i Redhat Linux 6.0 workstation???
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
17. november 2002 - 12:42 #1
Fra Console

mount /cdrom
cd /cdrom

Vil jeg skyde på..
Avatar billede celzo Nybegynder
17. november 2002 - 13:10 #2
det er vel mere
  - mount /dev/cdrom /mnt/cdrom
som er redhat versionen...og
  - umount /mnt/cdrom
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
17. november 2002 - 13:13 #3
tja, jeg kender ikke lige redhat måder.
mount /mnt/cdrom burde kunne gøre det i det tilfælde der. Med mindre man har sat fstab fuckt, op...
Avatar billede herlock Nybegynder
17. november 2002 - 13:21 #4
mount -t iso9660 /dev/hdxx /mnt/cdrom

/mnt/cdrom skal være oprettet
md /mnt/cdrom

hdxx = der dit cdrom drev er placeret på controlleren:
http://www.linuxplanet.dk/article/articleview/82/1/46/