Avatar billede nbj1 Praktikant
17. november 2002 - 12:04 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

compaq ram

hejsa
min compaq proliant 1200 server trænger til ram :( sikke et gedemarked :) ringer man til en forhandler siges der skal bruges sdram pc133 ringer man til compaq/php så skal der bruges EDO ram men så meget har jeg fundet udaf (tror  jeg) det skal være 168 pins det skal være buffert og det skal monteres parvis
og der kan max være 512 mb.
jeg ringe til en der havde to stk 128 mb edo compaq ram men han viste ikke om de passede eller var buffert
nogen der kan forvire mig endnu mere :)
eller har noget der kan bruges???
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. november 2002 - 12:06 #1
EDO => 72pins
SD-Ram => 168Pins (PC66/PC100/PC133 bruger 168Pins)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. november 2002 - 12:11 #2
dette er et billede af mit AOpen AX59-Pro

http://english.aopen.com.tw/products/mb/images/ax59prob.jpg

der er 2 hvide ram sockler, det er EDO-Ram (72pins) Sockler
der er 3 tyndere sorte sockler, det er SD-Ram (168Pins) Sockler
Avatar billede nbj1 Praktikant
17. november 2002 - 12:14 #3
hallo :) det er sorte sokler og det er 168 pins og der står EDO på de eksisterende rammoduler
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. november 2002 - 12:16 #4
hmm.. jeg har da godt nok aldrig hørt om EDO på 168pins, men det er jo sikkert en Compaq ting, så man skal købe deres produkter ;o)
Avatar billede layer Nybegynder
17. november 2002 - 12:18 #5
gå ind på http://www.prc-data.dk , der kalder de dem direkte compaq ram - og hvis der er flere problemer kan du bare spørge dem!

Hvordan kan du finde på at købe Compaq?
Avatar billede layer Nybegynder
17. november 2002 - 12:20 #6
Husk at gå under special ram!
Avatar billede aea098z Nybegynder
17. november 2002 - 12:22 #7
Jeg har også været ude og købe ram til en Compaq med en af mine commerades(Damn' right om det med gedemarkedet) Ligesom dig ringede vi først til Compaq hvor vi fik at vide at vi skulle bruge specielle compaq-ram(EDO) som var ca. 1000kr dyrere... Det gad vi naturligvis ikke bruge penge på så vi købte alm. SDram aligevel. Det virkede udmærket selvom vi brugte en del tid på at sætte dem i...(På det punkt er en compaq ikke ligefrem brugervenlig...der skal ****** trykkes til!) Mit råd er at købe det der er bedst i forhold til prisen.
Hvis du har PC133 så køb 168Pins SD men snak først med dem du har købt din Server af for at være sikker på at garantien dækker hvis det schrewer up!!!
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
17. november 2002 - 20:36 #8
SDRAM EDO på DIMM modul blev brugt af stort set alle server producenter som byggede Pentium Pro eller Pentium 2 servere...

Lad os med det samme skelne imellem Compaq servere som er bygget af kvalitetsdele og Compaq home/office som er bygget af de billigste dele som de kan finde.

Du skal ikke bare forsøge at sætte SDRAM DIMM i maskinen som aea098z foreslår, med mindre at du vil ud at investere i et nyt bundkort.

http://www.crucial.com/uk/store/listparts.asp?Mfr%2BProductline=Compaq%2BProLiant&mfr=Compaq&cat=RAM&model=ProLiant+1200+Series&submit=Go
Avatar billede nbj1 Praktikant
17. november 2002 - 21:02 #9
aaa 2500 hæftig pris og man må sige man forviringen er total :)
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
18. november 2002 - 08:04 #10
Tjah... Jeg har set en del SDRAM EDO på DIMM modul til salg i markedsgrupperne, og med den mængde af gamle Compaq og IBM servere som sælges på QXL, er jeg rimeligt overbevist om at du kan finde det brugt!
Avatar billede nbj1 Praktikant
18. november 2002 - 12:34 #11
aaa 2500 nu siger du sdram skal det være buffert skal det være ecc er ibm og compaq ram det samme????
Avatar billede nbj1 Praktikant
18. november 2002 - 12:40 #12
svar fra prc-data
Så vidt jeg kan se er det RDRAM der benyttes i Proliant 1200 serveren, og de leveres derfor i kit's med to blokke.
Priserne er som følger incl. moms.

64 MB Kit TS64MCQ9024        880,00
128 MB Kit TS128MCQ9025    1365,00
256 MB Kit TS256MCQ9026    2370,00
VILT
Avatar billede layer Nybegynder
18. november 2002 - 18:05 #13
Den heder compaq eter rammens info, bare med at finde den rigtige... Jeg kan ikke linke direkte til sidan, det ders hjemmeside åbenbart er lavet i frames!
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
20. november 2002 - 00:26 #14
"aaa 2500 nu siger du sdram skal det være buffert skal det være ecc er ibm og compaq ram det samme????"

Undskyld... Der skulle have stået 'DRAM EDO'

Fra Compaqs hjemmeside
http://www.compaq.com/products/servers/ProLiant1200/newview.html

'32 MB ECC EDO Memory - expands up to 512 MB using buffered DIMMs'

Dvs. DRAM EDO ECC buffered på DIMM moduler. Det er ikke RDRAM.

Mit bedste bud er stadig Crucial.
Avatar billede espersen Novice
03. februar 2003 - 14:58 #15
Compaq sucks mht. Ram - har en lille bærbar og tidligere haft en stationær -  de gav mig grå hår samt mindsket hårvækst ;-)

Prøv dette link - ret ok info om dit produkt: http://www.kingston.com/products/default.asp
Avatar billede frober Nybegynder
01. august 2003 - 07:16 #16
Har du ikke allerede løst ditt problem (som for øvrigt er helt identisk med mitt) gjelder følgende:
168 pins SDRAM brikker er det som gjelder, og du kan godt bruke 133- brikker som er kompatibelt nedover med 100- brikker.
Da jeg spurte Compaq var svaret at man måtte kun bruke Compaq original RAM. Sludder! Hva er originalt? I min gamle Presario 5060 var det binnebrikker fra Samsung og Toshiba. For øvrigt koster Compaq RAM ca 5 ganger prisen på ordinær RAM. Good Luck!!
Avatar billede jpvj Nybegynder
01. august 2003 - 07:24 #17
Gå ind på EET Nordic (www.eetnordic.dk). Vælg Dansk->Konfigurator.

Her vælger du bare 1. compaq, 2. proliant, 3. 1200

Så får du en liste over RAM (ikke Compaq) til din server. Den viser alle de moduler, der passer.

Der var kun et MMC9025/128, 128MB Kit og prisen ligger på ca. kr. 1000,- ex. moms.

Hvis du vil prøve at høre om de kan lev. 256 MB moduler så ring til dem (45 82 19 19) og få samtidig en forhandler henv.

JP

Mvh JP
Avatar billede espersen Novice
23. september 2003 - 08:49 #18
Gad vide om han har fundet en løsning ????
Avatar billede jpvj Nybegynder
26. september 2003 - 22:13 #19
Lukke tid?`

Hvorfor afviste du mit svar? Det var da en straight forward løsning...
Avatar billede espersen Novice
26. september 2003 - 22:14 #20
tjjaaa,,,, han har afvist alt
Avatar billede rasm Nybegynder
26. september 2003 - 22:21 #21
Bare for at sige noget køb ALDRIG en skumpaq det er det rene biiip ....
jeg havde en af deskpro'erne jeg havde ikke andet end VRØVL og så med rammen det har jeg også brugt flere timer på
Avatar billede nbj1 Praktikant
27. september 2003 - 13:53 #22
slut
Avatar billede espersen Novice
27. september 2003 - 14:46 #23
og vi fik aldrig fundet ud af om han fik løst problemet ..... dårlig karma!
Avatar billede jpvj Nybegynder
06. oktober 2003 - 13:23 #24
Jeps - blacklistet herfra!