Avatar billede hunters_force Nybegynder
16. november 2002 - 17:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

dokument object model hjælp søges!!!! ;-)

Jeg her et javascript i en html fil der bliver kaldt fra en flash knap....

function menu2(){
parent.menu.document.midtflash.SetVariable("roed", 200);
parent.menu.document.midtflash.Play();
}

Det virker fint.....men lægger jeg det på en anden flash knap i et andet html dokument (der har samme script i headeren) men ligger i en anden fra...så virker det ikke....

den side de ligger i er her:

<frameset  rows="69,535" framespacing="0" frameborder="0">
    <frame name="topbar" src="pages/topbar.html" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" frameborder="0" noresize>
    <frameset cols="172,818" framespacing="0" frameborder="0">
        <frame name="menu" src="pages/menu.html" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" frameborder="0" noresize>
        <frame name="indhold" src="pages/indhold.html" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" frameborder="0" noresize>
    </frameset>

Hvis knappen ligger i topbar framen...så virker det fint med at kalde flashen i menu framem....men ligger knappen i indhold framen så kan den ikke kalde flashen i menu.

HVORFOR? jeg tror det måske er fordi der er noget dobbelt framset geil...og så kan jeg ikke gennemskue document object modelen.....

HJÆÆLPPP

tak
/morten
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
16. november 2002 - 17:47 #1
Du bliver nødt til at smide et link så vi kan se hvad du gør galt.
Avatar billede hunters_force Nybegynder
16. november 2002 - 17:59 #2
okey...det er lidt besværligt...for det er et ret specielt sted i opsætningen....men kan disse bruges

http://home.tiscali.dk/afterburner
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
16. november 2002 - 18:04 #3
siden kan ikke vises....
Avatar billede hunters_force Nybegynder
16. november 2002 - 18:05 #4
klik ind under fjernkending...vælg Hvorfor flykending....

det tager lidt tid (der er lyd i flashen så den er lidt tung)

bemærk at den røde plet stiller sig ud for hvorfor flykending....det der såp skal ske er at når der trykkes på Startlektionen knappen ovre til HØJRE..så skal den røde plet skifte til næste menuopunkt....

scriptet udføres også oppe fra knappen foroven der hedder vejledning...og det er her den virker fra....jeg har haft min indholdsframe oppe i topbar framen for at kontrollere...og hervirkede scriptet fint nok....SÅ DET MÅ VÆRE...document object opstilleingen der kager....
Avatar billede hunters_force Nybegynder
16. november 2002 - 18:06 #5
siden duir nu
fik lige smidt lidt forkert op
(dvs. det væsentlige virker)
Avatar billede hunters_force Nybegynder
16. november 2002 - 18:19 #6
bare lige for en god ordens skyld....det er ikke et virkeligt produkt....det er et eksamensprojekt....så det har intet med Forsvaret at gøre!!! (bare så jeg ikke bliver sparket over i freelance gruppen eller hvad det er den hedder :-))
Avatar billede hunters_force Nybegynder
17. november 2002 - 09:09 #7
jeg har efter mange timer selv fået løst problemet. Dog uden at fatte hvorfor denne løsning skulle til.

Hvis jeg flyttede min side op i topbaren virkede det hele fint. Og det undrede mig - løsning blev noget jeg ikke fatte skulle have nogen effect....men:

jeg lagde min action fra min knap (som kaldte scriptet i html headeren) over i en movieclip. Således at min action var en frame action. Så får jeg knappen til at starte dette usynligt movieclip, som så klader scriptet. Hvorfor det virker har jeg ingen anelse om, men det ekstra led skal åben bart til når den er inde i et nested frameset....

pyha....underlig løsning, men en god måde at starte dagen på:)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. november 2002 - 13:21 #8
hehe :)