Avatar billede mrn Nybegynder
16. november 2002 - 17:05 Der er 2 kommentarer

ICQ - kommunikere med icq server

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man kommunikere med ICQ serveren (hvilken ip og port?)?

Altså hvis man vil finde oplysninger på personen med UIN 27007411 via telnet f.eks. ?

Og skal man være logget ind førtst?
Avatar billede mrn Nybegynder
16. november 2002 - 17:35 #1
eller hvordan logger man ind ??

sockopen login.icq.com 5190...
>uin 27007411
>pass blahblah

Eller noget i den stil ?

Har prøvet at skrive en masse forskellige kommandoer til serveren men logger mig af hver gang...hvad skal man spørge den om før den gider svare?
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2002 - 21:22 #2
Prøv at kigge på http://licq.org/
Der kan du finde koden til en icq client, og information om hvordan protokollen virker.