Avatar billede ulrich_g Nybegynder
15. november 2002 - 23:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med video/grafik og geforce4

Hejsa.

Min maskine crasher/fryser hvergang jeg vil afspille film. Lyden når lige akkurart at starte inden billedet fryser for en stund, derefter bliver skærmen blå, og til sidst, reboot.
Jeg kan heller ikke køre spillet Anarchy Online i windows mode... og det skal jeg :P Jeg kan starte det op, men det fryser/crasher på lign. vis efter kort tid.
Ved andre lignende operationer går det ligesådan.
Efter genstart siger windows at det noker grafik kortet den er gal med. Med jeg har prøvet med andre kort (geforce2 x2) og det er de samme problemer

Specs:
AMD athlon 1400+
256 mb
Palit Daytona Geforce4 Ti4200
Win XP

Nogen forslag?
På forhånd tak
Avatar billede sekam Nybegynder
16. november 2002 - 00:32 #1
Avatar billede ulrich_g Nybegynder
16. november 2002 - 15:38 #2
Opklarende info (måske ;)):
Misdraws i 3D spil, ja selv WinXP loading bar under opstart bliver ikke vist korrekt.

Har prøvet nye og gamle drivere til motherboard og grafik kort

Har flyttet rundt på kortene så ingen deler IRQ (tip fra sekam's link)

Alt med video = crash. Også thumbs når jeg browser filer igennem.

300W strøm til: 1 hd, geforce4 m køler, cpu køler, brænder, netkort, lydkort. Skulle vidst være i orden?
Avatar billede ulrich_g Nybegynder
17. november 2002 - 13:58 #3
Jeg er kørt fast. Alt info, eller løsninger på lignende problemer MEGET velkommen ;)
Avatar billede trustanubis Nybegynder
18. november 2002 - 01:04 #4
prøv og skift din ram-klods.
lyder dumt men prøv det lån evt. en af en ven

YOU MUST SHOW NO MERCY.
NOR HAVE ANY BELIEF WHATSOEVER
IN HOW OTHERS JUDGE YOU.
FOR YOUR GREATNESS WILL
SILENCE THEM ALL
Avatar billede ulrich_g Nybegynder
18. november 2002 - 13:53 #5
Ok, det prøver jeg en af dagene.
Avatar billede ulrich_g Nybegynder
21. november 2002 - 16:37 #6
Hmm. Jeg har ikkke skiftet ram'en. Men jeg har testet den med Memtest86 (http://www.memtest86.com/) og der var ingen problemer. Kan der stadig være fejl som ikke blev set?

Jeg køber ikke ny ram, før jeg er sikker på at den gamle er i stykker.
(Kender ingen der bruger min type ram, så jeg kan låne)